Annons/Sponsrat

Everydaystories Christmas; Craft Sportswear

Dec 06-16

Under december kommer det då och då dyka upp inlägg märkta Everydaystories Christmas. Det är inlägg med tävlingar, härliga erbjudanden och helt enkelt bra info och fina möjligheter från gänget i Everydaystories och våra partners. Idag är det Craft Sportswear som är partner hos mig och totalt under december tävlar de ut totalt 15 set med byxa och tröja från underställsserien Active Comfort.

banner-everyday-christmas16

comfort_940x700

Jag är superförtjust i detta underställs-set som jag har i turkost och som jag använder mycket och ofta. Till skidåkning, löpning, till hemmahäng och mys. Du borde också ha ett. Om du svarar på frågan nedan har du alltså chansen att vinna underställ till värde av 700 kr!

Svara på frågan:  Active Comforts långärmade tröja för tjejer finns i flera härliga färger, men i exakt hur många färgställningar? (svar finns på craftsportswear.com)

Klicka här och fyll i dina uppgifter så är du med och tävlar!

lifestories

Livstecken

Dec 05-16

Alltså. Jag förstår att ni undrar om jag lever och om jag med flit håller på fina bilder från Thailand. Svaret är ja på fråga ett och nej på fråga två. Barnen har haft feber i helgen, idag har jag feber och halsont ( samma halsont som jag lyckades få bort i Thailand med en dunderkur thailändsk medicin ) och min dator envisas med att crasha så fort jag öppnar bildredigeringsprogrammet. Jag har passat på att storhandla med pigg femåring och känt glädje över att gå och strosa i stor mataffär, en grej som jag har en grej för likt många andra kvinnor. Jag kan inte hjälpa att tycka att det är roligt, vilsamt och mysigt att handla mat strosandes.

Nu ska jag posta affischer ( finns bara 3 mountains kvar i lager! ) – om du vill berätta för någon att den är AMAZING eller att den ska fortsätta jobba mot sin dröm, att strävan är värt hårt arbete eller annan skön inspo och ge bort i julklapp är det smart att beställa nu. Ikväll  lagar jag tacogratäng och hoppas på datasupport från prinsen. Yogasekvenser gör jag ståendes och liggandes i sängen, försöker bevara och konservera och längtar hårt efter tuffare träning. Imorgon är det löpargrupp och jag hoppas att halsen taggat ner. Livstecken alltså, kanske mindre än du hoppats på, men ändå, livstecken!

bbcgoodie-6

gronkalsallad-3

 

 

Träningspass, workoutstories

Helkroppspass med hantlar

Dec 02-16

Ett helkroppspass med hantlar är urtypen av enkel träning, du behöver bara dig själv och ett par hantlar. Om du tränar hemma är det toppen med den typen av hantlar som du kan justera med viktplattor. Är du på gymet löser det sig självt, där finns ju många olika tyngd på hantlar att använda. Detta helkroppspass med hantlar har övningar där du absolut kommer klara mycket tyngd, samt några övningar där du kanske inte kan belasta fullt så tungt. Tränar du hemma får du anpassa och testa dig fram.

Bilden ger dig hela passet, jag skriver kort om övningarna nedanför bilden. Upplägget är anpassat för att belasta hela kroppen och jag har valt ganska basic övningar för att du ska kunna trycka på. Du jobbar i 3-4 set och gör 10-12 repetitioner. När du ligger på det antalet repetitioner hamnar fokus på att bygga muskelmassa!

helkroppspass-med-hantlar

Utfallsgång: Fokusera på stabila knän och att gå som på tågräls snarare än som på lina. Hantlar i händerna och blicken rakt fram.

Hammer curl: Håll en atlektisk hållning och sänk dina axlar. Lyft hantlarna med din tumme överst, så att dina tummar går i riktning mot dina axlar, sänk kontrollerat.

Russian twist: Sitt på rumpan med fötterna uppe i luften för tyngre variant och fötterna i för lite mindre jobbig övning. Luta dig lätt bakåt, dra naveln mot ryggraden. Håll hanteln i båda händerna och rotera den från sida till sida.

Bröstpress med hantlar: Ligg på en bänk, fötterna i marken. Sänk axlarna, håll hantlarna i brösthöjd, sänk armbågarna och led sedan övningen med armbågarna och för hantlarna mot varandra. Sänk kontrollerat och håll armbågen stabil.

Marklyft på ett ben: Stå rakt upp med hantlarna i händerna, fördela över tyngden på ena foten. Fäll i höften och tryck rumpan bakåt, låt foten följa med bakåt. Dra naveln in mot ryggraden och håll bålspänning under rörelsen, vänd upp där det stretar i baksidan av ståbenet, som hålls med bara lätt böj i knäleden.

Lutande hantellyft åt sidan: Håll hantlarna i händerna och luta dig en bit framåt. Dra naveln in mot ryggraden och håll bålspänning under rörelsen. Med lätt böj i armbågsleden och lyft axlarna åt sidan, tänk på att ha axlarna sänkta och att du skapar ett nyp mellan skulderbladen när du höjt hantlarna åt sidan.

H‰lsa
Träningsbloggar | Styrketräning.net