(snart) Allt om skidåkning

Jag är så himla peppad på att spendera en längre tid vid snö och skidbackar så att ni kan inte ens börja förstå. Eller jo, det kanske ni kan, men peppen! Det kommer handla ganska mycket om skidåkning, både för barn och för vuxna.

24012015 DSC07241 (snart) Allt om skidåkning

Det kommer handla om inlärningsmetodik, hur man leker skidåkning, trial and error med att lära E tre år det fina i att vara på snö. Jag tänker en serie för att lära barn att åka skidor, allt från utrustningstips till liftåkning, till hjälpmedel, do’s  and don’ts. Massor på film och tankar och funderingar. Skulle ni gilla det? För vuxna tänker jag tekniktips, nybörjarskola och carvingskola. Utrustningstankar, skidvård och trix kring allt det här med att åka skidor.

Självklart kommer allt det andra att finnas kvar, så oroa er inte ni som inte gillar alpint eller för den delen längdåkning, men för er som är snöälskare, håll utkik och häng med – och ställ gärna frågor eller be om specialtips och sätt rubriker så ska jag göra allt jag kan för att hjälpa er!

Sju Åreveckor. Jag längtar!

 

Reagera/Agera. Sofia

Den känslan när

När du gör något vanligt ovanligt bra. När kroppen känns lätt och sinnet glatt. Den känslan när du tar steget ut i det okända. När du hittar en sportbh du trodde du glömt. Den känslan när andra andningen kommer som en vän. När du hittar en lucka. Den känslan när ingen kan få dig på dåligt humör. Den känslan när luften är klar och blicken skarp. När mållinjen som dyker upp i fjärran. En svettig highfive med en främling. Den känslan när du vet att du gjort allt, och allt du gjort har lett dig hit. Den känslan när träningsflätan blev perfekt. När du trycker lap på klockan. När tabataintervallen med burpees är slut. När pumpet kommer och värmen stiger. Den känslan när det är du mot världen och du är redo.

wpid 2013 07 08 19.13.03.png Den känslan när

Den känslan när du i endorfinrusigt eufori möter en busig blick i spegeln och älskar det du ser. Den känslan.

 

Reagera/Agera. Sofia

Dagens träningspass: konditionswod

Jag tipsar idag om en riktig genomkörare som du kan göra själv eller helst tillsammans med en kompis. Ni behöver en roddmaskin och gärna en matta att landa på i era burpees.

På tid: Konditionswod

Roddmaskin 1000 meter
30 burpees
50 airsquats

X 2!

Ni turas om att köra rodd tills ni nått 1000 meter, sedan burpees, sist airsquats och börjar sedan om på varv nummer två. När den ena tar er framåt i woden vilar (och peppar) den andra. Hälften av tiden kommer alltså vara vila, och därför kan ni köra så hårt ni bara någonsin kan mot klockan.

svettbw Dagens träningspass: konditionswod

Att köra denna wod ensam, ja, det går säkert fint det med, men du kommer antagligen behöva sänka intensiteten många snäpp för att hålla hela vägen. Det är roligt att maxa. Är ni ett gäng som tränar ihop på gymet, testa att köra denna konditionskrävande wod som avslutande tävling. dela in er i lag om två och se vilka som når först i mål.

Reagera/Agera. Sofia

En fin träningsvecka

Förra veckans träning var en fin träningsvecka. Det som hade varit extra bonus hade varit ett rent löppass. Såhär såg träningsveckan ut:

Måndag: Lugn corefokus, inte direkt träningspass, men medvetenhet som jag höll veckan ut.

Tisdag: Backintervaller och hoppstyrka

Torsdag: Yoga, 40 min

Lördag: Heldag med benstyrka/rörlighet och avslutande kräkjobbig wod. Marklyft och benböj en masse.
rodd solid En fin träningsvecka

Vet ni. Först så satte jag rubriken “good enough- träningsvecka”, och hade känslan att träningsveckan var just bara det, okej, på något sätt. Men nej, när jag ser tillbaka på den så var den faktiskt bra! Den innehöll i princip allt som jag behöver för att utvecklas. Den innehöll utmaningar och gav massiv träningsvärk. Vem är jag då att klanka ner den till att endast vara good enough? Jag jämför mig med mig. Du jämför dig med dig. Vi tränar för och mot våra egna mål och efter våra förutsättningar. En fin träningsvecka alltså! Nu ska vi se vad den här veckan ger. Yogan ligger fast, och löppasset i morgon tisdag!

Reagera/Agera. Sofia

Workshop – typ bättre än pt-timme!

Idag är en dag fylld med tekniktips, vikter och glada miner på Crossfit Solid. Våra deltagare går på workshops i marklyft och benböj och jag ska passa på att lyfta rejält jag med. Benböj! Marklyft! Älsk på den här (jobb)dagen!

wpid photogrid 1422081907596 Workshop   typ bättre än pt timme!

Låter det grymt bra med teknikträning? Vi har några bokningsbara platser kvar till den 14 februari. För mindre än vad en pt-timme kostar kan du få några timmars finslipning av dina lyft och massor med tips för att utveckla din teknik. Varför inte dejta på Crossfit Solid på alla

hjärtans dag i år, minnesvärt och mysigt! Boka workshop!

Reagera/Agera. Sofia

annonser

Vill du synas här? -
kontakta mig.

instagram @uppochhoppa

Hoppa vidare till dessa inlägg!