Smoothie med choklad och nötter

Gillar du glass? Choklad? Nötter? Då kommer du gilla den här supersmoothien, som smakar just precis så, men bara innehåller nyttigheter.
söndagssmoothie serien Smoothie med choklad och nötter
smoothielyx 1 Smoothie med choklad och nötter
Gör såhär:
Ta en fryst banan (bryt den i bitar kvällen innan och swish in i frysen, inget fancy skivande behövs) och lägg i en skål. Häll över 2 dl valfri mjölk (vanlig, havre, soja – du väljer!), i med en matsked mandelsmör och 1 matsked chiafrön. Låt stå i cirka en minut, det räcker för att bananen ska bli mixbar. I med lite kakao (cirka en tesked) också om du vill ha chokladsmak. Mixa, häll upp i glas, njut!

Reagera/Agera. Sofia

7 glada grejer

1) Det har snöat i Åre. Fina vita flingor som dansar ner och gör alla bybor och påskfirare glada.

2) Min förkylning är borta. Tack världens bästa Coldzyme för det. Om du tvivlar på att det fungerar, läs inlägget där jag beskriver Coldzymes inverkan mer ingående. Men kort sagt kan en jämföra Coldzyme med plåster. Du sätter plåster på ett sår för att det ska läka och slippa bakterier och smuts. Du sprutar munsprayen Coldzyme i svalget där den bildar en skyddande barriär mot förkylningsvirus.

coldzyme förkylning 7 glada grejer

3) Det är slutrea på många butiker och jag har spanat in en ny hjälm som jag tror jag ska ge mig själv i påskpresent!

4) Vi har besök i Årelägenheten! Prinsens syster med man och barn är hos oss och vi har så fina dagar med massa skratt, utomhusvistelse, delikatesser och …rödvin. I morgon när de reser hem kommer istället Mela med familj. Så himla glad grej att ha besök!

5) Jag har yogat. Och gjort andningsövningar. Och armhävningar!

6) Som om inte rabattkod vore nog, nu kör BOOB med gratis frakt fram till 30/3. Koden SPORTSBRA-EVENT ger dig 15% rabatt på din order (ej rea)

7) Sa jag att jag är frisk från begynnande förkylning? YAY!!!

Reagera/Agera. Sofia

2 KOMMENTARER KATEGORIER: Hälsa

Boom! by under armour

Under Armour som var årets klädpartner till BBC bjöd utöver på tränngsplagg till alla deltagare även på ett riktigt roligt träningspass på Blogger Boot Camp. Anna Sunneborn höll i passet och med god pedagogik och mycket humor fick hon med sig alla deltagare i utmanande övningar där explosivitet var i fokus. Jag fick teama upp med Leila i vissa övningar och vi skrattade gott!

Mycket av passet gick ut på att väcka kroppen och att reagera på snabba signaler. Exempelvis att från liggande på mage på kommande resa sig upp och sprinta. Från sittande med raka ben mittemot varandra parvis, på signal resa sig och den ena jaga ikapp den andre. Spänstiga enbenshopp och koordinationsövningar skapade leenden och gapskratt!

underarmou2 Boom! by under armour underarmour Boom! by under armour

Hittade Annas tuffa tights (såklart från UA) här.

En annan övning var att fightas om att komma först till en utställd häck. Vi stod mittemot varandra, i par, på var sin sida om häcken, med en station åt vänster och en annan åt höger. Vi turades om att finta och vara den som ledde övningen – vi skulle först till ena sidan och sedan till andra och slutligen tillbaka till mitten, den som först nådde fram till häcken skulle ta den, och hade vunnit. Den som visste åt vilket håll som var starthållet hade alltså lite “försprång”. Det tränades koordination, explosivitet, vändningar och reaktionsförmåga.

13032015 DSC07612 Boom! by under armour

13032015 DSC07616 Boom! by under armour

14032015 DSC07630 Boom! by under armour14032015 DSC07661 Boom! by under armour

Mattias Sunneborn, Under Armourambassadör, var också på plats med “Hoppet” – ett initiativ för att motverka självmord. Många hoppade, såklart.

SFIF Boom! by under armour

Reagera/Agera. Sofia

Intervallpass mot milen

Många har ett resultatmål om att springa på en viss tid, på given sträcka. Milen är klassisk. Att träna för att komma under 65, 60, 55, 50, 47, 45, 43 minuter etc.  Nedan intervallpass bygger pannben för att sänka sin miltid, det är ett kvalitetspass som rätt genomfört bygger din tävlingsfart och skapar förutsättning för att nå dit milmål. Ett intervallpass mot milen alltså!
wpid 20150327094623 Intervallpass mot milen

Detta pass syftar till att vänja din kropp vid att pressa och pusha farten mot din tänkta tävlingsfart. Du bygger uthållighet i farten, men får ståvila/gåvila och återhämtningsfas för att sänka mjölksyrenivån och bygga distans. Vila i vilan! Våga stå still, sparka ur benen och ladda batterierna istället för att powerwalka framåt.

Upplägg:

Kortare uppvärmingsjogg. Du kommer bli varm under dina intervaller, så särskilt långt behövs inte, men i alla fall så att du fått bort värsta sömnigheten i kroppen.

3 x 2 km, målet är att kunna springa på tävlingsfarten för ditt mål. 2 min ståvila/lugn gåvila mellan intervallerna.

Lugn och långsam nerjogg, 2 km.

värd Intervallpass mot milen

Efterhand kan du bygga detta pass till att bli 4 x 2 km tävlingsfart till 5 x 2 km tävlingsfart och korta ner vilan! Alternera gärna med klassiska tusenmetersintervaller, 4-5 x 1000 meter. Dessa ska då springas på din maxfart för den sträckan, och du bör komma ner en bit under tävlingsfart!

Här är spellistan för en snabbare mil. 54 minuter lång, just under de där 55 minuterna som många har som ambitionsnivå.

Reagera/Agera. Sofia

Rexona maximum protection

Rexona var årets huvudpartner till Blogger Boot camp, och de bidrog till träningsfesten med två härliga och svettiga träningspass. I allas goodiebag låg Rexona Maximum protection, Rexonas mest effektiva antiperspirant. Nu har jag testat den under några veckor – och hade såklart den på redan under Blogger Boot Camp.

MG 7532 Rexona maximum protection MG 7585 Rexona maximum protection MG 7591 Rexona maximum protection MG 7611 Rexona maximum protection MG 7612 Rexona maximum protection MG 7669 Rexona maximum protection MG 7671 Rexona maximum protection MG 7689 Rexona maximum protection MG 77501 Rexona maximum protection

Rexona maximum protection är en “kräm”, som en skruvar fram, lite ovanlig känsla men jag gillar det verkligen. Det känns inte blött så som deodoranter med roll on kan göra, ni vet? Den finns i fyra fräscha dofter, just nu använder jag den rosa som heter sport strength.

Jag har verkligen satt den på prov under senaste veckan, med vårskidåkning i solsken hela dagar och kvällsträningspass därpå. Känslan? Fantastisk. Jag kan varmt rekommendera Rexona maximum protection till aktiva kvinnor!

Reagera/Agera. Sofia

4 KOMMENTARER KATEGORIER: Allmänt

annonser

Vill du synas här? -
kontakta mig.

instagram @uppochhoppa

Hoppa vidare till dessa inlägg!