Isbjörn of sweden utförsäljning

Med perfekt timeing för vinter och julklappar kommer Isbjörn of Swedens utförsäljning. Ringa in 1 dec i kalendern och åk till Gärdet om du har möjlighet!

 Isbjörn of sweden utförsäljning

Förra året shoppade jag skalbyxor som E haft hela hösten, en rib hoodie som varit sovtröja vår/höst samt underställ nedsatta med 50%. Fantastiskt med bra utomhuskläder som håller tvätt efter tvätt, är sköna och  fyller sin funktion!

Jag vill verkligen slå ett slag för Isbjörns overall IGLOO. E hade den förra vintern – varje dag i ur och skur och det syns inte en skråma, den är som ny, vilket ger betyget världsbäst i min värld.

Overallen vinner också “Bäst i test av premiumoveraller” i stort tremånaderstest utfört på förskola, där betygen fick ges av personal och föräldrar, tillsammans med slitningstester.

 Isbjörn of sweden utförsäljning

Info om Igloo: IGLOO Winter Jumpsuit är en overall gjord för att hålla barnet varmt när temperaturen faller långt
under noll grader. Overallen har ett 2-lagers membran med en enastående slitstyrka. Yttertyget är behandlat med en vattenavstötande impregnering från BIONIC Finish ECO® som är helt fri från
flourkarboner. Det hydrofila icke porösa membranet ger en vattentäthet på 15,000 mm och en mycket bra andningsförmåga på 15,000 gr/m2/24h.

Alla sömmar är tejpade och fickornas blixtlås är vattentäta. Overallen är fodrad med ett foder gjord av 100% återvunnen fiber. Fodret gör overallen
väldigt lätt och smidig samtidigt som det värmer effektivt. Den avtagbara huvan är fodrad och skapar en vindtunnel framför barnets ansikte för optimalt vindskydd. Ärmar och ben är förböjda för att ge full rörelsefrihet vid lek. Bensluten är åtdragna för att undvika nedtramp och kraftiga gummihällor under fötterna håller overallen på plats. Ärmar och benslut har inbyggd växtmån med såkallad ”Grow cuffs” – en fåll på insidan som enkelt sprätta upp när man önskar förlänga plagget.

Igloo finns såklart i Isbjörns  webshop här, där man också kan läsa mer om miljöpolicys och material.

Jag är glad över och värdesätter samarbetet med Isbjörn of Sweden, detta inlägg är en del av det samarbete – förhoppningsvis leder det till att fler av er läsare upptäcker klädernas överlägsenhet på små multisportare.

Reagera/Agera. Sofia

By shape me up

Jag älskar hur Charlotte är entreprenör. Hur hon vågar satsa, och har högt flygande idéer och planer. Till Be your best gjorde vi ett samarbete där våra funktionärer och vi arrangörer bar hennes klädlinje “By shape me up” och hon fick sälja kläder till våra deltagare på plats.

Jag gillade verkligen, verkligen linnet Charlie. Ett linne att träna på gymet i, eller skrota runt hemma i, eller dra på till ett par snygga jeans en varm dag. Härlig feeling i tyget och snygg ryggskärning. Därtill blev jag superförtjust i det svarta setet med linne och tights med gulddetaljer/guldfält. Go for gold, varje dag, varje träningspass. Kanske ett julklappstips?

bsmu3 By shape me up bsmu2 By shape me up

Varje gång vi ses snackar vi business, ger en high five och tänker framåt. Det är roligt och inspirerande att prata med Charlotte, och jag är enormt imponerad av hennes kunskap kring klädproduktion. Jag såg och ser passionen i beslutet att skapa träningskläder med fantastisk passform och kvalitet, det i en tid när nya märken poppar upp och konkurrensen är hård. Heja Charlotte!

Reagera/Agera. Sofia

5 tips till träning som föräldraledig

Många som jobbar tänker nog att det i träningshänseende skulle vara rena drömmen att vara föräldraledig, och därmed ha hur mycket tid som helst till träning. Visst ska ett kiddo tas om hand, men det tar ju inte all tid i världen, eller?

Njaejo. Kanske. Om du som läser detta varit, kommer att bli eller är föräldraledig så vill jag ge fem tips till hur träningen enklare blir av, i ett hav av nappar, bebiskräks, sömnbrist och skrik. Tips kan onekligen behövas eftersom tiden lätt drar iväg annars, och så sitter man där klockan kvart över tre och undrar om det kanske är nu det ges tid för att äta lunch….Here goes, tips för föräldralediga träningstörstande.

1) BOKA in dig på mamma/barn (förälder/barn)- pass på ett gym.

Du lyckas mirakulöst lösa att det blir av, nästan varje gång. Det må vara lite slitigt att få planen att hålla, men med inställningen att det är bokat med bläck i kalendern eller telefonen så fixar du det. Långt mycket mer och bättre än ambitiösa “träna hemma pass”. Jag lovar. Nyckelord: Enkelhet och närhet. Är du van att träna, välj hellre ett gym nära dig med dessa klasser än det på andra sidan stan, för om projektet tar en halv dag då sjunker din inlaneringsvilja. Trist men sant – jag själv har ganska många klipp kvar på mitt klippkort på rosa skrot inne på söder, men tränade två gånger i veckan hemma på närmsta gymet förra föräldraledigheten. Dit jag inte har kort nu. Just saying.

dagensoutfit 5 tips till träning som föräldraledig

2. Ta på dig träningskläderna när du går upp ur sängen.

Äter du frukost i löpartights är sannolikheten att du kommer ut på träningspass lagom till lilla rosenknoppen ska ta en förmiddagslur rejält förhöjd. Här gäller devisen “alltid redo” för att få till ett pass. So be it om klockan blir efter lunch och du inte tagit dig iväg – närsomhelst kan luckan komma, och då gäller det att gripa den som om det gällde livet! (Det gör ju det, därtill). Om man kan handla, tanka bilar, återvinna, lämna på förskola, göra bankärenden i träningskläder? Well yes.

orange och grått 5 tips till träning som föräldraledig

armhävning mot bänk 5 tips till träning som föräldraledig

3. Lite tid, hög intensitet.

När du kommit förbi de första månaderna av bebisgull och du läkt ihop någorlunda är det dags att höja intensiteten. Du vet att tiden till första gnället är räknad, och att alla minuter för träning är högvaluta, så vad väntar du på? Höj intensiteten och greppa tillfället du får. Såsa runt med trötta ögon och majskrokar på axeln kan du göra sen. Spontant tycker jag att appar med färdigprogramerade träningsprogram är guld här. Ingen tid att förlora, tryck på start och har du tur hinner du 20 minuter högintensiv träning – och mår som en drottning när endorfinerna rusar till.

4. Förflyttningsträning. Ta med dig valfri gymattiralj! (och investera i en bra barnvagn för aktivitet)

Om du som jag är föräldraledig med barn nummer två kommer vardagen utmana dig med en helt ny typ av förflyttningar. Du får högst troligt högvinst på projektet “till och från förskola med mer eller mindre trotsigt äldre syskon”. Nyttja stress och svettpåslaget på detta sätt: Du har läst punkt två – iförd träningskläder klarar du av förflyttningen och tränar antingen i lekpark på väg hem från förskola, eller med styrkestopp efter att du lämnat eller innan du hämtar. Ett gummiband eller en trx väger extremt lite och kan ge dig en bra genomkörare. I botten av vår barnvagnskorg ligger det en yogamatta ihoprullad. Bara att hala fram, alltid redo, som sagt. Om du kan är också ett väldigt bra tips att investera i en barnvagn som fungerar bra för aktiviteter. Att bränna av många mil på cykel eller i löparskor bara för att man har en för ändamålet kompatibel kärra är dock lite övertro, det är inte säkert att kiddot uppskattar dina försök till backintervaller eller långloppsförberedelse, men kanske?

 

tio favoritpass 5 tips till träning som föräldraledig

craft chariot 5 tips till träning som föräldraledig

5. Var osocial, eller rörelsesocial.

Ses och fika med bebisar. Babyrytmik i ring. Köpcentrumhäng med mammagrupp. Oh lord. Att umgås med andra föräldralediga kan förvisso vara trevligt, men också döden för ett tänkt träningsschema. Du har inte så himla mycket tid, välj att spendera den klokt och med chans till energi in i form av aktivitet och rörelse, sådär som du vet att du mår bra av. Ta initiativet och boka träffar där det sker en aktivitet! Sätt ihop ett eget träningspass och ta med föräldraledig kompis på, boka promenaddate och förvarna om träningskläder och högt tempo, ta med äldre kids och ses på tomma stora öppna ytor där toddlers kan rasa runt och dess föräldrar likaså.

DSC09707 1024x6791 5 tips till träning som föräldraledig

bobrevolution3 5 tips till träning som föräldraledig

Bonustips: Se till att alltid ha ett mellis till hands. Banan. Avokado. Ägg. Bar eller för sjutton, greppa en sådan där smoothie på påse om det krisar. Utan energi blir det både svårt att få till pass, och helt omöjligt att genomföra dem med bra intensitet. Och såklart pratar jag om den vuxnas energi här, de där miniatyrerna brukar liksom roffa åt sig per automatik.

Bonustips två: Ta ut en friskvårdstimme när den andra föräldern kommer hem. En friskvårdstimme i veckan är ju ett rimligt krav på vilken arbetsplats som helst, särskilt för de som får majskroksklet i håret på arbetstid.

 

Dagens ord: Invest in action

“Don’t waste your time, thoughts and energy in a state of need. Invest yourself and your life in action. Free yourself from the burdens of anxiety and worry about what might or might not happen. Get busy living fully, making good and enriching things happen.

If you’re waiting for the perfect opportunity, wait no longer. This day is the best opportunity you’ve ever had, because it is when you can take action and move forward.”

/Ralph Marston

session7 Dagens ord: Invest in action

Workshops i marklyft, frivändningar, chins och benböj!

Kolla, kolla vilken bra julklapp för hen som hänger i gymet eller gillar att träna “funktionellt”. Tillsammans med Crossfit Solid har vi på träningsevent tagit fram en serie med workshops i riktiga klassikerövningar. Sådana där moment som du önskar att du hade stenkoll på din teknik i, och övningar som det alltid, alltid, alltid finns utrymme för förbättring i ditt utförande. Coolheten i att gå in i gymet och köra olympiska lyft med snygg teknik har inga gränser 2015. Vi snackar marklyft, frivändningar, chins och så kungen av dem alla; benböj.

Workshops introbild Workshops i marklyft, frivändningar, chins och benböj!

I gymet är frivändningar min absoluta favoritövning. En riktigt komplex övning som höjer pulsen och kräver sin fysik. På skidgymnasiet körde vi ganska mycket frivändningar i perioder, även om vi sällan maxade så körde vi tungt och explosivt, i serier om  fem och färre lyft per vikt. Just nu är jag långt ifrån mitt pers i frivändningar (fick upp 65 kg, när jag vägde runt 57, det är jag ganska nöjd med faktiskt!) och jag tror också att tekniken sett bättre dagar, precis som rörligheten. Jag är så himla DÄR och suger åt mig som en svamp.

Vill du också boka en av de åtråvärda platserna och läsa mer om stjärnorna som instruerar oss, studsa då iväg till bokningen av workshops!

Ps, vill du ge bort presentkort, maila till hej@traningsevent.se

magnesium stång Workshops i marklyft, frivändningar, chins och benböj!

 

 

Reagera/Agera. Sofia

annonser

Vill du synas här? -
kontakta mig.

instagram @uppochhoppa

Hoppa vidare till dessa inlägg!