Monthly Archives: November 2007

nya mål?

>Jag tror jag måste skapa nya mål inför 2008. Formen verkar bättre än vad jag trodde. 10 km inomhus på tråkigt löpband på 50 minuter blankt idag, utan ladd innan, utan max-prestation och trötthet på slutet. 45 min?

Jippie

>En mil på löpband, jippie!Snart ska det ske, helgen inleds med en mil på löpband. Moneybrother, Säkert!, Hovet och lite Marit bergman i lurarna ska nog få minutrarna att dra iväg fort som attan.Om gymets våg fungerar blir det invägning också. Senare i eftermiddag: Krafttag i klädkammaren. Det ska rensas, plockas, vikas, läggas undan och …Läs hela inlägget.

Torsdag- kiropraktorbesök innebär tydligen vila

>En ganska härlig dag med lite tid framför datorn och desto mer ute hos kund. Det tänkta milpasset innan kiropraktorbesöket ställde jag in i ett försök att vara lite smart för en gångs skull. Väl hos “ontiryggen” togs jag ganska bra om hand, även om det var en känsla av “löpandeband-princip” som jag inte direkt …Läs hela inlägget.

Kiropraktor bokad

>I mitt förra inlägg fick jag en kommentar, ett tips om ontiryggen.se. Jag surfade in på sidan och tyckte faktiskt att det jag kunde läsa där var så pass intressant att jag alldeles nyss bokade in mig på en tid för första behandling/genomgång. Det fanns en tid i morgon em! Jag är dock inte så …Läs hela inlägget.

Avsteg från träningsplaneringen

>Idag blir det ingen cirkelträning. Jag gör ett avsteg från träningsplaneringen för vecka 48 och lyssnar på kroppens signaler som det så fint heter. Att jag valde att inte lyssna igår har jag idag fått lida för och därför blir det nu vila istället för mitt favvopass. Surt. Ryggen värker, känns stel och stum samt …Läs hela inlägget.

Summering tisdag

>Träning: Box 60 min. Bra pass, bra flyt i slagen, bra puls.På kvällen gick jag hem från jättematbutiken daglivs, det är nog inte längre än 500 meter, men med fyra papperskassar som totalt vägde 22,5 kg så kändes det. ( Ja, jag var tvungen att väga dem när jag kommit innanför dörren!) I intervaller tog …Läs hela inlägget.

Box

> I morse vaknade jag och trodde det var helg. Snacka om att vara fel ute… Kanske var det för att prinsen inte var på plats som världen kunde kännas så uppochner. I och för sig så brukar vi ju spendera helgerna ihop så det är kanske inte så logiskt, men ändå. Efter att ha …Läs hela inlägget.

pastan kokar, ryggen molvärker irriterat

>Tack för supporten Puma. Ja, ryggar är sjukt svåra och det är precis sådär som du beskrev det. Man kompenserar och får ont på nästa ställe. Nu har jag i alla fall nästan tagit tag. Fått ett nummer till en naprapat och fått tiden till min “husläkare”. Min och min… inte som att jag har …Läs hela inlägget.

>My back is killing me… Vad jag minns hade jag inte såhär ont i ryggen ens efter Sthlm marathon, och nu är jag bättre tränad än vad jag var då. Mystiskt. Å andra sidan har jag ju åtskilliga gånger kommit fram till att jag inte alls vet vad det är som gör att jag får …Läs hela inlägget.

Planering vecka 48

>Måndag: Morgonträning, alternativt lunchpass. Lugn löpning, utfall olika vinklar. Tisdag: Boxpass på lunchen Onsdag: Cirkelträning (vägning) Torsdag: Löpning 1 mil Fredag: Gym, fokus mage, rygg, armar. Lördag: Distanslöpning Söndag: Aktiv vila

Långloppet i hamn

>12:10. Jag och C möts upp på Kungsholms strand. Vi springer runt kungsholmen, över västerbron, ner vid hornstull och hamnar mitt i streets julmarknad. Efter att vi brottat oss fram återstår turen runt söder. Vid norra hammarbyhamnen börjar jag känna av knäna, men inte så farligt ändå. Vi joggar på, upp vidare till slussen, genom …Läs hela inlägget.

Långdistansträning

> Idag sker det första långdistanspasset inför marathon 2008. Det är en stor dag! Himlen är blå, solen skiner, I-poden står på laddning, laddad med nya spellistor med mkt winnerbäck, marit, hovet och säkert! Uppladdningen började igår, mentalt sätt toppen, men ingen direkt kolhydratladdning har skett, även om jag heller inte tror eller tycker att …Läs hela inlägget.

Träning vecka 47

>Träning måndag: Ingen tid för träning, eller nej nu ljög jag. Träning bortprioriterad, jobb tog överhanden.Kalorier in: okej. Träning tisdag: Löpning på löpband på Planet Fitness, totalt strax över 8 km, 7 km strax under 5min/km tempo, intervallöpning sista kilometern. Total tid löpning: 40 minuter. 25 armhävningar, 15 dips (svagvarianten på bänk med fötter i …Läs hela inlägget.

Bloggstart- Sofy mot marathon och ny toppform

Motivation. Grunden till all träning, till att lyckas såväl privat som i arbetslivet. Med skola, med relationer, med fysiken. Men vari ligger motivationen? Den sköna känslan av erkännande, en klapp på axeln, eller välbefinnandet djupt inuti när man klarat något man själv har valt att ha som mål? Det fanns en tid då mitt liv …Läs hela inlägget.

annonser

Vill du synas här? -
kontakta mig.

instagram @uppochhoppa