Monthly Archives

June 2008

>Plötsligt var det kväll…

Jun 30-08

>35 minuter egen PT-tid. Typ.

När jag kom till gymet visade det sig att de andra som skulle vara med och köra kände sig lite krassliga. Häpp, häpp, plötsligt var jag ensam kvar med instruktören. Köra igenom passet skulle han ju göra ändå så vi drog igång!

Uppvärmning med viktplatta. 2 varv.

Sedan började allvaret.

Armhävningar med upphopp mellan 10 st
Mage: pendlande ben sida till sida 15-20 st (tid som armhävningarna med hopp tog)
Utfallssteg, salens längd x 3 (tid som armhävningarna med hopp tog)
Dynamisk planka (tid som armhävningarn amed hopp tog)

Benböj 20-25 st (tid som armhävningarna med hopp tog)

Sedan varv nummer 2 med 12 armhävningar som styrde tiden.
Sedan varv nummer 3 med 14 armhävningar som styrde tiden.

Därefter:

Sit-ups med high-five, varannan hand. 20 st.
Direkt över till
Armhävningar med high-five. 20 st.
Direkt över till
Löpning höga knän och bakåtkick 6 rundor över salen.
Direkt över till sit-ups…osv

Detta körde vi fyra varv. UTAN vila mellan.

35 minuter högintensivt jobb. Svetten lackade, musklerna jobbade. Pulsen slog och mjölksyra bildades. Efteråt konstaterade vi; Det är såhär det SKA VARA.
Det är det här som GER och TAR!

(stretchade snabbt, var tillbaka på jobbet exakt en timma senare än jag gått därifrån. Lite mer lockig i håret, lätt rödblossande, hungrig på mellis och supernöjd med insatsen. Jag imponerade tydligen. Hans avslutsord stoppar jag in i min motivationsask, att ta fram den dag det känns motigt. “Du är jäkligt bra!” Det var inte att han sa det, det var hur han sa det. Med imponerad och uppskattande blick. Med allvar och tyngd. Ett lyckat pass läggs till handlingarna.)

Plötsligt var det kväll. Nu ska jag och Speja ut och promenera lite. Tänk vad mycket tr’äning det blir hela tiden. Är inte livet underbart!!??
Reagera/Agera. Sofia

>Träningsplanering

Jun 30-08

>Försök till träningsplanering denna vecka. Vad tror ni om det här upplägget?


Måndag: 15.00 Cross-fit, intensiv PT-träning. Längre kvällspromenad.

Tisdag: Morgonpromenad 55 min. Kväll: Löpning, snabbdistans, ca 5-6 km. Ev inomhus på löpband för att ha full koll på hastigheten.

Onsdag: Morgonpromenad 55 min. Vila.

Torsdag: 11.30 Cross-fit/Boot-camp pass. 18.30 Backintervaller i Hagaparken.

Fredag: Lugn kvällsjogg, få bort slaggprodukter.

Lördag:? Gym överkropp/simma?!?

Söndag: ?Distanspass?!

Reagera/Agera. Sofia

>Skön söndag

Jun 29-08

>Gym:

-Biceps.
-Axlar.
-Triceps.

Bra pass. Bra pump. Ett försök till magövningar…och magen skrek sedan tuffa träningen i torsdags…Den där gissningen på träningsvärksindex var åt skogen fel kan jag lova!

Rolig grej: precis när jag gick från gymet kom boot-camp coachen (Micke?!? shit, måste kolla upp det, pinsamt att inte veta!) Vi snackade om passet i torsdags, jag berättade att magen fortfarande skrek av träningsvärk och han skrockade nöjt… “de är den där dynamiska plankan..he, he… och armhävningarna…he, he..och sit-upsen…” Jag sa, “vi ses på torsdag” varpå han blev glad och så gick jag. Då ropade han tillbaka mig och sa:
“-Vi kör i morgon klockan tre, Tristan jag och Christina, häng på om du kan!!!”
Överrumplad svarade jag nåt om att det verkade kul och att jag skulle kolla schemat.

Jag har kollat schemat. Jag är SÅ PÅ PLATS på Planet Fitness klockan 15.00 i morgon. En gratis PT-timme med stenhård träning. I can’t wait!!!

Reagera/Agera. Sofia
H‰lsa
Träningsbloggar | Styrketräning.net Träningsbloggar www.traningskompisen.se Sport bloggar