Monthly Archives: October 2008

>kortis

>Jag har sprungit på morgonen.Jag har gymmat tungt på eftermiddagen. Nu ska jag leva livet med mina vänner på fredagkvällen. Rapport kommer om hur Mela utklassade mig i överkroppsövningar genom att lyfta lite tyngre och lite mer, varje gång. Det är henne väl unt!

>På besök i pulszon 7 av 7

>Tog tunnelbanan till Östermalmstorg och joggade därifrån upp till ett stort och mörkt stadion. På vägen hade det hänt nåt stort. Säkert 15 polisbilar letade efter någon speciell. De lyste med röda ficklampor in i bilar och spärrade av korsningar. Jag sprang vidare innan mörkret hann börja skapa hjärnspöken om dårar på rymmen som gömde …Läs hela inlägget.

>En ny träningsvecka tar sin början

>Nytt schema har kommit från Coachen. Åter dags för en TUFF vecka. (som om förra veckan var semester, I don’t think so!) Normala människor byter vecka på söndag/måndag. Jag växlar om och byter på torsdagar. Det är elakt på riktigt att beordra 2 km uppjogg, 8 x 400 m på MAX-arbetsnivå, 2 km nerjogg på …Läs hela inlägget.

>15 seconds of fame

>Nu ligger vi uppe på MTV.se. Där finns bilder och filmklipp från våra “påor”.Ganska galet och väldigt kul! Tävlingen startar den 5 november, då kan man rösta på sin favvo!(såklart tar jag gärna emot era röster) Är jag nöjd? Nåja, efter förutsättningarna, absolut! Eftersom jag bara fick två försök så får man gilla läget. Hade …Läs hela inlägget.

>MTV- Smygpremiär på the hills, i bilder.

> Jag o Tess o Shire kollar första avsnittet på säsong 4. Jane fotade! Glad Jane! Glad Tessan, med lite italiensk plockmat. Mums! En god focaccia-piza med kronäckskockshjärtan, oliver och ruccola, laxspett och fläskfilé med pesto hamnade på min tallrik. Goda munsbitar. Dålig bild, I know. Vi såg avsnittet på storskärm. Riktigt bra! Fokus SEN …Läs hela inlägget.

>x-fit

>X-fit passet inledde jag på löpbandet. 2 km i 5min/km fart och 1 grads lutning, sen rehabövningar.35 minuter intensiv x-fit-träning på det med maxpulsnotering på 171. Jag mådde dåligt hela tiden, vilket egentligen var konstigt eftersom jag var full av bubblande glädje och sprallig energi sen MTV-äventyret. Kanske hade all energi gått åt? Vi var …Läs hela inlägget.

>Mingel på MTV

> Inte bara slit med jobb och träning i mörker ( som i och för sig är rolig men som ibland också den kan kännas slitig initialt). Ibland får man ta kort-dag och göra lyxigare saker med roliga vänner. Snart hämtar jag upp töserna i bilen och tillsammans åker vi till MTV i hammarby sjöstad, …Läs hela inlägget.

>Ljus i mörkret

>Det var mörkt. Ja, nästan nattsvart.Det var lerigt. Ja, otäckt geggigt. Det var 8 km som bara genomfördes. Ner i gruvan, in i mörkret och kötta på. (Bilden ljuger, jag hade lera ända upp på rumpan!) Tid: ca 45 minSträcka: 8 kmMaxpuls: 174Medelpuls: 149Medelpace: 5:31/km 3 x 4 min intervaller insprängt. Pulszon 4, alltså inte …Läs hela inlägget.

>Gruvarbete

>Den här klockbakdragningen älskar jag varje morgon.Det var till och med ljust ute när jag sprang iväg på pigga ben i morse. Lagom när jag kommit ner i hagaparken och tagit mig ut längs vattnet tittade solen fram. Lovely! Den här klockbakdragningen hatar jag varje eftermiddag.Det är mörkt och bäcksvart när jag med halvtunga ben …Läs hela inlägget.

>Bra start på dagen

> Träningskläder på tork. Stor frukost på väg ner! Coachen sa: 4 km pulszon 1, 4 km pulszon 2, 4 km pulszon 3. Före frukost. Jag gjorde: Total tid 1.20 minuter, sträcka 13,8 km, maxpuls 169, medelpuls 149. lap 1: 4 km, tid 24:52, maxp 149, medelp 135, medelpace 6:13/kmlap 2: 4 km, tid 22:56, …Läs hela inlägget.

>Friskförklarad

>Kväll. Vi har intagit en supergod middag på vit fisk (hajmal) i ugn med kokosmjölk och keffir lime leaves, fullkornsnudlar och stor god sallad. Mums. Om en stund ska jag äta kvällsmål. Inte för att jag egentligen är hungrig utan snarare för att jag behöver ladda inför morgondagen. Vilan idag har gjort mig gott, benen …Läs hela inlägget.

>Summering av vecka 1

>Måndag.Exakt en vecka sedan jag började min avgiftning och det är kanske dags för en summering? Den blir kort och koncis:En vecka utan sött i någon form.Ingen ketchup, inga drycker med sötningsmedel, inget proteinpulver med sötningsmedel, pålägg utan tillsatt socker…etc. Jag skulle inte säga att det var plättlätt, men närapå. I lördags, på förmiddagen, efter …Läs hela inlägget.

>Gå ner i grottan

> Sofy, i mina två skepnader. Ovan på väg till tjejmiddag med kompisar. Nedan efter åtta kilometer fartlek före frukost dagen därpå. Coachen sa: 8 km fartlek, pulszon 2 plus ruscher nära maxfart. 1 x 45 sek 2 x 30 sek 2 x 10 sek. För att passet skulle genomföras insåg jag att det behövde …Läs hela inlägget.

>Väggen

> Igår var jag, trots mosade ben och rygg, såhär glad efter passet på gymet. Maxpuls igår var 162 förresten, förmodligen under benböjen eller utfallsupphoppen. Ganska högt för att vara gym. *** Lördag: Coachen sa: 12 km pulszon 1, sedan 5 km i pulszon 5, tryck på de sista 5! Från början skulle vi vara …Läs hela inlägget.

>Monsterpass

>Mr J drog med mig från jobbet till gymet. Jag förklarade att jag hade specialupplägg, men han tyckte det lät grymt och vi öste på så svetten fullkomligen lackade. 2 x 40 reps benböj, djupa, med 20 kilos stång4 x 10 utfallshopp, egen kroppsvikt med fokus på explosivitet2 x 40 hamstrings i maskin, lättaste vikten….3 …Läs hela inlägget.

annonser

Vill du synas här? -
kontakta mig.

instagram @uppochhoppa