Monthly Archives: February 2009

>Om ansvar (och detaljer för fatmaxpass)

> Detta inlägg är långt. Men det är det viktigaste på länge. Det handlar om ansvar och att träna med huvudet. Var snäll och läs det så att ni till fullo kan förstå varför jag tränar som jag gör just nu! Jag vet att jag har ett gäng trogna bloggläsare som följer mig i princip …Läs hela inlägget.

>Hur mår du?

>Lugn, självförtroende, tvivel, hopp, förtvivlan, tårar, skratt och upprymdhet och nästintill livlöshet. Efter fatmaxlångpass kan jag konstatera att jag känner att jag lever och att det är en riktig resa att göra dessa pass. Det kommer en längre version med data senare. Nu ska hundarna ha mat, få gå ut och sen ska jag hasta …Läs hela inlägget.

>Dubbla din necessär

>Jag gillar att göra mer än att träna. Exempel på en grej jag tycker är himla kul är allt som har med färg och form att göra. Jag älskar att vara kreativ och ett område där man kan utveckla detta intresse är smink. man kan göra himla mycket kul med färg och skuggor! Ett exempel …Läs hela inlägget.

>Lycka

> Tack kroppen! Tack Prinsen! Tack bloggen! Tack coachen! Tack vännerna! Tack hundarna! Efter ett tufft intervallpass har jag landat i soffan efter intagen middag. Endorfinerna rusar i kroppen och känslan infinner sig. Jag är överlycklig! Vilken ynnest att få vara med. Vilken bra grej att jag numera är och jobbar mot att varje dag …Läs hela inlägget.

>Fredagsnöje (pass 2 av 2)

>Vilket fredagsnöje! Springer du på i samma hjulspår, passen ser ungefär likadan ut och det skulle kunna vara lite mer utveckling, styrka och inspiration? Detta intervallpass rekommenderas å det varmaste. Utmana dig själv genom att stegra intensiteten. Anse dig utmanad att testa mitt fredagsnöje! Coachen sa: 2 km uppjogg 1 % lutning, 6 x 800 …Läs hela inlägget.

>Off topic: Grönland

>Att Facebook är roligt vet vi alla. Nyss skrattade jag högt. I Tärnaby på skidhemmet, som skolan heter, fanns det en tradition att det alltid kom en grönländare varje år. Det hade börjat någon gång (vet inte när) och under mina år där hann jag lära känna fyra grönländare. Det var “Grönis” (han gick sitt …Läs hela inlägget.

>Lunch

> Chili con carne med morot, paprika och lök i. Då behövs inga andra grönsaker vid sidan om! Smidigt värre att ta fram ur frysen.

>Snabbdistans (Fre pass 1 av 2)

>Förmiddagens pass var ett kort snabbdistanspass med uppjogg och nerjogg. Outfit i svart och rött. Alla kläder utom strumpor och sportbh kommer från craft denna dag. Coachen sa: 2 km uppjogg zon 2, 4 km snabbdistans zon 5, 2 km nerjogg zon 2. Jag gjorde: Löpband inomhus på Planet Fitness. 1% lutning på bandet.Uppjogg: 12:41, …Läs hela inlägget.

>Kvällspass på gymet (tors pass 2 av 2)

>Coachen sa: Uthållighetsstyrka, 30-50 reps. Bellybacks, sit-ups, hantelrodd och bänkpress är obligatoriskt. Jag gjorde: Planet fitness, efter middagen och bara jag och tre andra grabbar i styrkehallen. I en av salarna pågick gamla favoriten Crossfit. Borde snart ta tag i den igen, den är ju så skoj, men just nu har maraträningen full fokus. Ännu …Läs hela inlägget.

>Middag

>Fläskytterfilé lades i marinad under eftermiddagen. marinader är kul, man kan ha i lite vadsomhelst! Honung med saffranssmak, balsamvinäger, olivolja, soja, peppar, saltn och grillkrydda var i min marinad.Jag stekte filébitarna i olivolja och smör, och lade sedan över dem i samma långpanna som jag hade klyftpotatisen på i ugnen. Servera med youghurt och valfri …Läs hela inlägget.

>Smaktest Gainomax

> Med oss från Åre och blogger skicamp fick vi deltagare ett gäng med Gainomax. Jag har testat dem länge nu och gjort slut på min ranson. Därför kommer här ett smaktest av hur väl de olika smakerna stämmer överens med mina preferenser. 4 smaker har testats; jordgubb, hallon, banan och vanilj. Jag vet att …Läs hela inlägget.

>Förmiddagsjogg (pass 1 av 2 tors)

>Coachen sa: 8 km zon 2, 2 km zon 3. Gör stor skillnad mellan zonerna!(och så var coachen förvirrad, för när han beskrev passet lite mer noga sa han 8+4 km.) Jag gjorde: Löpband, 1% lutning, Planet Fitness. lap 1: tid: 51:57, maxpuls 146, medelpuls 139 (!) äntligen!), medelpace: 6:27 min/km, 8 km.lap 2: tid …Läs hela inlägget.

>Efterlysning: Fatmaxlångpassällskap på lördag

>Jag tror inte att det var ett ord innan, men det är definitivt ett ord nu: “Fatmaxlångpassällskap”. Det är just sådant jag söker. En eller flera, det kvittar, men jag skulle verkligen vilja ha med mig lite support på lördag när jag ska ge mig på fatmax igen. Are you up for the challenge?! Förutsättningarna: …Läs hela inlägget.

>Löpning enligt plan

>Coachen sa: 13 km zon 2, vi förlänger den vanliga joggen något för att bygga kilometer. Jag gjorde: Sol och moln, eftermiddagsljus, vinterslask. En härlig tur som landade på rätt pace för zon 2 till slut. Jag sprang 30 sekunder snabbare de första 6,5 km än de sista 6,5, medelpuls på första etappen var 147 …Läs hela inlägget.

>Eftermiddagsjogg-check!

>13 km jogg i zon 2 (och lite i zon 3 i alla fall medelpacemässigt). Det är fullkomligt underbart att kunna springa i solljus! …och när jag springer i solljus får jag jobba på kvällen, precis på väg till kvällsmöte ikväll igen. Fulständig rapport kommer, ville bara berätta att jag fortfarande ligger i fas med …Läs hela inlägget.

annonser

Vill du synas här? -
kontakta mig.

instagram @uppochhoppa