Monthly Archives: January 2010

>Sofy tipsar: Hur fixar man skidkanterna?

> Jag skulle säga såhär – om du inte har möjlighet att öva med någon som har alla delar som behövs, och har vanan inne, är det bättre att lämna in skidorna i verkstaden på skidorten än att köpa prylarna och börja försöka själv. Om du dock vill försöka lära dig att fixa dina skidr …Läs hela inlägget.

>Hejdå sverige!

> Med köttbullar säger vi hejdå till sverige. Nu är väntar en vecka italienskt! Vi hörs!

>Väderprognos Cervinia

> Kommande veckans väder i Cervinia. På söndag är det också rejält med minus. Bäst att packa tumvantar och tutleneck! Jag har börjat packningen så smått, men planerar att göra klart det sista på lördag morgon. Planet går först klockan 16 så det blir en bra morgonaktivitet!

>Sofy testar: Craft Performance thermal top

>Jag och några andra bloggare har fått i uppdrag att utvärdera och testa olika delar av Crafts kollektioner. Vi testar individuellt från varandra i olika väder och olika tidpunkter men rapporterar på våra bloggar vid samma tidpunkt och på samma dag. Det blir därför lätt för läsare att få en helhetsbild av plaggen. Vi återrapporterar …Läs hela inlägget.

>Garanterad träningsvärk av Kickoff!

>Idag har jobbet haft kickoff i träningskläder vilken har fått mig att hamna helt utslagen i soffan. Klätterverket i Sickla köpkvarter bjöd på utmanande klättring för oss alla, oavsett nivå. Själv har jag testat klättring en endaste gång innan, när jag gick på högstadiet. Efter ca en timmes klättring, där vi alla konstaterade hur jobbigt …Läs hela inlägget.

>Sofy tipsar: Fyll ett zoo med…En fjäril!

> Startposition: Ligg på mage med händerna sträckta framför dig, upplyfta från golvet. Spänn till i nedre ryggmusklerna och lyft benen från golvet (lättare variant, låt benen vila mot golvet) För händerna bakåt mot rumpan, ovanför marken. Titta ner och inte in i kameran… Låt händerna mötas bakom ryggen. Har du en lätt viktplatta (ännu …Läs hela inlägget.

>Drippetidropp

> Mr P har hittat tillbaka till dropset, en träningsform jag verkligen gillar då man har möjligheten att pumpa ur musklerna ordentligt. Foto: Felicitasfoto Serien var 21, 15, 12, 9, 6 repetitioner och vi körde övningar om 2 och alla seten innan vi fick två nya övningar. Helkroppsövningar 1 och 2: One handed swing och …Läs hela inlägget.

>Award!

> Jag har fått en award från två håll. Tack så hemskt mycket Ätatränakämpa och Nilla! Den som har fått awarden ska berätta om 7 saker om sig själv, skicka awarden vidare, länka och kommentera att de har en award att hämta. 1) Jag skriver på nytt avtal med min nuvarande arbetsgivare idag. Avtalet innebär …Läs hela inlägget.

>Sofy tipsar: Fyll ett zoo med…En krokodil!

> Startposition: Som en vanlig armhävning, flytta sedan fram ena handen och bak den andra, sådär som krokodiler går. Sänk dig ner i en armhävning och tryck sedan upp till startposition. Gör antingen handpositionbyte mellan varje armhävning, eller kör några åt gången med vänster fram och höger bak, skifta sedan. Tränar och kommer åt bröst, …Läs hela inlägget.

>Sofy tipsar: Fyll ett zoo med…En gorilla!

> Gorilla situp: startposition halvvägs upp Dunka händerna i golvet framför fötterna, rulla mjukt ner igen för att starta en ny situp.

>600 spartans (eller en halv djurpark)

> 30 burpees30 over head swings30 krokodilarmhävningar (en arm fram, andra längre bak)30 gorillasitups (sitt i skräddare, situpen är klar när man slår båda händerna i golvet framför fötterna)30 höftlyft med spark30 mountainclimbers (som nån get?)30 russian twist30 high pull30 axelpressar30 helikoptern/fjärilen Ja, två varv alltså.…och sen en tabatha med en annorlunda stående bröstpress. Tack …Läs hela inlägget.

>Min torsdag! (lite sent dårå)

>Men för sjutton! Jag har glömt att berätta om det grymma torsdagspasset! Crossfit med ännu ett nytt passupplägg, där vi denna gång befann oss lite överallt och hade tonvikten på att pressa benen. 3 min spinningcykel (spinningsalen) 3 min utfallsgång (ut i gymet och sen in i crossfitsalen igen) 3 min boxjumping (hoppa upp jämfota …Läs hela inlägget.

>Mitt dåliga samvete

> Två par slalomskidor ska vallas och fixas kanter på och längdskidona ska också få valla. Bara att göra, jag har allt jag behöver, ja, förutom motivationen då…

>Bio!

> Snabba cash, godis och loka med smultronsmak. Livet leker!

>Lördagslöpning!

> Ca 8 km i 5.13 tempo, som kändes riktigt behagligt trots att det var längesen jag sprang. Inomhus med damernas störtlopp från ett fantastiskt vackert cortina var det väldigt lätt att drömma sig bort och låta benen göra sitt. Just nu om en vecka sitter vi på planet till Cervinia! Ska du träna på …Läs hela inlägget.

annonser

Vill du synas här? -
kontakta mig.

instagram @uppochhoppa