Monthly Archives: March 2010

>Rädsla

>Promenad hem från jobbet, mindset färdigt för att ge mig ut för en löptur. Skulle bara ringa viktigt samtal först. Trär på mig löpartightsen samtidigt som E svarar i andra änden. En svagare röst än normalt. Jag får oro i bröstet. Hör ord som berättar. J tar över när E tappar orden. Oro är faktum. …Läs hela inlägget.

>lunchlöpning

>Jag har planerat in min lunchlöpning för våren i kalendern nu. I blått bläck och med rosa överstrykningspenna finns två elelr tre lunchlöpningspass per vecka inbokade fram till semestern. Det känns bra! På jobbet snackas det lite om en “löparsektion” nu och att vi är fler som ska ut och springa. Vi får väl se …Läs hela inlägget.

>Vilokväll

>Igår tog träningsvärken och jag vilodag. Kvällen spenderades på mysig konsert med vänner där flera osignade band samt Maja Alderin spelade. (Osäker på om Maja är signad eller ej)Det var riktigt bra och mysigt. Nedan får ni ett smakprov av hur det lät: Ikväll springer jag!

>Utgångsläge

>Tio veckor till toppform. Utgångsläge inför sommarformen. Magrutor 2.0.Man kan kalla det vad man vill. Jag smygstartar tuffare vårträning denna veckan och inleder en ny löpsäsong. Efter påsk blir det lite mer uppstyrt av allt och vi får se vart det landar. Förhoppningsvis i nya snabbhetsrekord, armhävningsrekord och en perfekt passform i de “smalklänningar” jag …Läs hela inlägget.

>Välkommen vår

>I lördags köpte jag mitt tredje raka par av dessa sneakers (I turordning: blå logga, rosa logga och nu svart logga). Varför ändra på ett vinnande koncept? 300 pix på Stadiums junioravdelning (som tar in skon ända upp till 38,5 på den avdelningen om man har större fötter än mina 36,5) Tror jag ska köra …Läs hela inlägget.

>Crossfit med Bulgarian Bags (2)

>Erika ger sin version och visar upp bilderna! Min version i inlägget nedan, ville inte länka förrän jag visste att E fått upp passet, men nu finns inlägget där. Går och lägger mig med känslan av en grymt bra träningsdag!

>Crossfit med Bulgarian Bags

>Supersvettigt.Supertungt.Superkul. Ikväll hade crossfitpasset ett helt nytt inslag. Alla övningar kördes med Bulgarian bags. Åtta kilo säck för oss tjejer som vi gjorde diverse övningar med. Både ben, rygg, mage, axlar och hjärtat jobbade stenhårt och det blir garanterat träningsvärk i morgon. Ett fantastiskt kul pass som var upplagt med precision som alltid. TACK P! …Läs hela inlägget.

>Pepp på jobbet!

> Ikväll tar jag med mig kollegan erika på crossfit. Hon sitter och tvivlar på sin form just nu. Hellarvigt – jag är säker på att hon kommer vara tokstark!

>Mitt i ett äventyr

> Igår planerade jag och Mela BBC-passet en halv dag. Absolut inte för att det egentligen behövdes. Nej, själva passet blev klart på 45 minuter och vi körde igenom det (utan att göra alla övningar i och för sig) snabbt och lätt. När vi sprungit över och runt Gärdet ett par varv och var tillbaka …Läs hela inlägget.

>Smoothie?

> Apoteket lanserar smoothies i ny form liknande sportgel. Var på väg att grabba en i farten, sen såg jag att den tillhör barnsortimentet. Nåja, kanske ett tips för oss i farten också, näring är bra!

>Hardcore

> På norrtullsgatan kan man träna crossfit. En skylt och en garageport, man kanske skulle testa detta hardcoreställe någon gång?

>Planering och test

> Lördagsfrukost! Underbart med nybakat bröd från bageriet på gatan och härlig juice. Strax kommer Mela hit och då ska vi planera och testa för vårt tuffa träningspass på Blogger Boot Camp. Kul dag, jag är laddad!

>Sofy tipsar om en helkroppsövning: – Mountainclimber

>1. Grundposition. Stå som om du skulle göra armhäningar.2. Utförande: Dra sedan upp ena benet framåt och åt sidan i hög fart, som om du klättrar dig framåt. Byt sedan till andra benet och svinga det uppåt framåt och åt sidan. Växla ben, hoppa på, fort ska det gå! (på bilden ovan ser det ut …Läs hela inlägget.

>Gårdagens pass

>Gårdagens crossfitpass avverkades på detta sätt: Uppvärmning, ca 3 minuter. Tre varv med burpees, tre varv med cykelintervall. Passet: Station 1: Krokodilgång (krokodilarmhävningar där man rör sig framåt)Station 2: KettlebellswingStation 3: Situps med viktskiva i famnenStation 4: Upphopp med viktskiva. Doppa skivan neråt, ta den uppåt och avsluta med ett hopp.Station 5: Benböj med axelpresstation …Läs hela inlägget.

>Crossfit med vikarie

>Vikarie. bara ordet får mig att bli lite irriterad. I alla fall när jag får höra det två minuter innan passet börjar och jag inte hinner mentalt förbereda mig på att saker nu inte blir som de skulle. Att det man laddat för inte kommer hända. Egentligen är det ett tacksamt jobb att vara vikarie …Läs hela inlägget.

annonser

Vill du synas här? -
kontakta mig.

instagram @uppochhoppa