25 Goda nyttiga mellanmål - uppochhoppa.se

Att äta goda nyttiga mellanmål kan vara en hel hobby, som för många upptar en hel del tid. Andra har nyttiga mellanmål som ett måste, i den mening att de verkligen behöver fylla på med energin för att orka fullspäckad vardag. Vad goda nyttiga mellanmål egentligen innehåller, kan förstås vara olika. Här kommer en hel del goda förslag, Fem grupper om fem mellanmål, totalt 25 stycken faktiskt, om man räknar ihop dem!

goda nyttiga mellanmål

  1. På bild ovan, Friggs majskakor med jordnötssmör och äpple. Rödbetsjuice därtill. Den här rödbetsjuicen kommer från Holistic och innehåller 98%rödbeta och 2% äppelcidervinäger.
  2. Karins kanelstekta äpplen
  3. Linneas Chia Bars
  4. Smoothie med havtorn och mango (tips på recept här)
  5. Yoghurt med granola och färsk frukt.

soliga-C-10

nyttiga-goda-mellanmal

FEM goda nyttiga mellanmål enligt min bloggkollega Lina

  1. Energibollar. Nätet svämmar över av recept, testa exempelvis Cranberry peanutbutter choko balls. kanske längsta namnet?
  2. Tunnbröd med smör och grillad kyckling i skivor, det är min godaste macka. Ät den som mellis med ett glas juice.
  3. Annika för diskussionen – ska man äta mellanmål? och ger dig tre recept till!

cranberry peanutbutter choko balls

  1. Klassisk äggmacka på rågbröd är ett gott och nyttigt mellis.
  2. En halv avokado, ett glas juice och några majskakor.
  3. Det sägs att folk gillar chiapudding, jag gör det ju inte, men det är onekligen enligt vissa också ett gott mellanmål, utöver att det är nyttigt.
  4. Rostade rågkusar med philadelphia och avokado
  5.  Smoothie med mango, äpple och mynta:
    1/2 paket fryst mango
    Cirka 3 dl äppeljuice (Ica har bra eko, cloudy)
    4-5 myntablad

smoothieäpplemango

Här kommer de sista fem, som en hyllning till hallon!

mellanmål-med-hallon

Mellanmål är roligt eftersom det är så enkelt att förändra. Byt pålägg eller brödsort och mellanmålet blir helt annorlunda. Byt ut macka mot yoghurt, yoghurt mot smoothie och så vidare. Ett gott och nyttigt mellanmål kan ge dig energi när du som bäst behöver den, på eftermiddagen mellan skola/jobb och träning exempelvis.

Author