Mesträning

I över en timme mesade jag omkring i hemmagymet. En övning här, en övning där. Fokus mage och lite rygg och ben, stabiliserande coreövningar och en hel del allmänt trams för att hålla bebén nöjd. Jag väljer att inte bli förbannad på mig själv, utan istället vara förlåtande. Nästan all träning som blir av är bra träning. Och visst kändes de, de där små men tuffa magövningarna för platt mage.

Man väljer sina tankar och sitt resultat. Att vara 100% är alltid att eftersträva. I morgon får jag en ny chans att skapa träningseufori så som den kan vara. Det är dags att höja vikterna på förmiddagens pass på World class.

Var din dag hundra? Om inte, förlåt dig själv och ladda om. Ett steg varje dag i rätt riktning och vi rör oss mot målet.

20120227 201914 Mesträning

Reagera/Agera. SOFY

6 KOMMENTARER KATEGORIER: Uncategorized

6 thoughts on “Mesträning

  1. Du har rätt i att det bara är att komma igen. Vi har väl alla de där dagarna som vi inte får något vettigt gjort på.

  2. Hej,

    fick veta precis att jag är gravid, kul och väldigt spännande. Hade tänkt åka Vasaloppet nu på söndag men tankarna far omkring… hur mycket tränade du hårt i början (första 6-10 veckorna). Svårt beslut!

    1. Hej mini! Men GRATTIS! Jag håller tummarna för er att det blir en bebis. Precis i början av graviditeten mådde jag helt okej, jag tränade på som vanligt, sprang och styrketränade. Dock aktade jag mig för att maxpulsa då det inte kändes nyttigt. Jag märkte också att jag väldigt tidigt fick rejält mycket högre puls än normalt, vilket i sin tur gjorde att de löprundor jag gjorde blev väldigt lugna och med promenadinslag i backar och så. Förstår att tankarna snurrar. Jag skulle säga såhär: Är du tränad för att åka vasaloppet, har tränat på bra och du har en fin kondition, då förändrar inte bebisen i magen mycket. Du gör väl kanske smart i att inte kräva någon maxprestation av dig själv, men jag tror inte det är farligt att åka, förutsatt att du mår bra och fyller på med energi längs vägen. Vill också säga att det sällan är vad mamman gör som påverkar eventuella missfall, förutsatt att man lever normalt och sunt. Kanske kommer din kropp kännas precis som vanligt, kanske kommer du behöva trappa ner fort. Min kropp sa tydligt ifrån väldigt tidigt, och då är det bara att lyssna på kroppen. Jag tycker dock att det är ganska sällan kroppen reagerar så, många tränande tjejer verkar kunna köra på som vanligt. Berätta gärna hur det går!!!

      1. Tack för ditt kloka svar :) . Sunt förnuft försvinner ibland… Kollade med en barnmorska och hon tyckte att vasaloppet ska nog gå bra. Tar det lugnt. Spännande!

  3. Jag ramlade in på din blogg för ett tag sen via Sara och kommer tillbaka lite då och då och uppdaterar mig. Jag tycker så himla mycket om din inställning till dig själv och träningen – det att ge järnet när du orkar, men när det inte går som det var tänkt, så jobbar du för att vara förlåtande istället för att klanka ner på dig själv. Det är en superfin inställning som jag själv upptäckt under det senaste året och fortfarande håller på att bo in mig i – så jag tar stöd härifrån ibland när det behövs.

    Mina senaste dagar har varit fulla med en sjuk kropp och huvudet stressar om missad träning – men jag gör mitt allra bästa för att tänka positivt och upprepar massa gånger att det är viktigast att ta hand om mig och bli frisk först, så kommer träningen sen. :)

Ge ett svar - jag blir glad för din kommentar!

Emailadresser lämnas aldrig ut till tredje part.