*Inlägget innehåller reklam från Stockholmsmässan*

November med sitt mörker är inte det mest peppiga jag vet, men allt är ju en inställningsfråga. Jag vill ge dig tre tips till november som garanterat lyfter stämningen, ger glädjefull energi och kan fungera som en energiboost!

1) Allt för hälsan mässan – biljettdags!

Ta en heldag eller två på Allt för hälsan-mässan på Stockholmsmässan nu till helgen!

köp din biljett på webben och åk dit ombytt med en eller flera av dina bästa träningskompisar! På plats kan du delta på träningspass i aktivitetslabbet, (löpning! yoga! dans!) lyssna på föreläsningar och paneldebatter (mental träning! utmattningssyndrom! hjärnsmart mat! vinterbad! mm) och botanisera bland utställarna. Allt för hälsan blir bättre för varje år – jag är nyfiken på 2018 års version och kommer följa den på distans från Åre! 

2) Passionsfrukt direkt från frysdisken – mitt nya måste

Jag älskar passionsfrukt, alltså Ä.L.S.K.A.R. Glädjen när jag i sena oktober upptäckte att det nu i Icas sortiment finns frusen passionsfrukt i frysdisken, precis som man kan köpa hallon, blåbär och mango. finns nu alltså passionsfrukt i puckar. Bra mängd för pengen också. Yay. Äter nu typ ett halvt paket varje kväll, som bäst när den stått typ 10-15 minuter i skål. Går också utmärkt att göra smoothie av!

3) LUNCHTRÄNING UTE

Ta 30 minuter av din lunch till utomhusvistelse och du har räddat dig från eftermiddagens energidipp. Exempel på pass:

5 min jogguppvärmning – 5 övningar med egen kroppsvikt, 10 reps av varje – tre varv.

  • Växlande utfallshopp
  • Armhävningar
  • Fällkniven
  • Grodhopp
  • Ryggresningar

    Det går fint att göra ryggresningar utan matta också – vi är hårdingar!
Author

Write A Comment