Att kicka igång löparvåren - uppochhoppa.se

I det här inlägget tycker jag att du ska träna med mig – jag gör alltså reklam för mina egna tjänster!

Du kanske springer året om, eller så är du en av den stora gruppen som känner att nu, lagom till pollensäsongen och rullgrusets uppsopning då banne mig är det dags att snöra på löparskorna igen. Om du börjar nu, vila i detta: Det finns ingen rätt och ingen fel löparsäsong, alla är välkomna på stigar, motionsspår och asfalt. Le mot den du möter, alla – och DU – som tar sig ut är löpare!

För att fira in löparsäsongen gör jag en härlig tjejhelg som jag döpt till Springande tjejer – I love running. Namnet på helgen är som det är eftersom lägret finns till som en förlängning av Facebookgruppen Springande tjejer. En grupp jag älskar att vara en del av och som är så peppig och glad, full av (nähä!?) springande tjejer! Eftersom jag utöver förkärleken för springande tjejer även har en crush på minibands har jag tagit fram minibands med texten I love running och ett sådant får alla som är med med sig hem efter helgen.

I love running – springande tjejers mysiga löparhelg 6-7 maj passar dig som:

  • Är tjej, kvinna, dam och vill lära dig mer och utvecklas i din löpning!
  • Har funderat över nya sätt att springa dina intervaller, eller är på väg att ta steget att börja springa i olika tempon.
  • Funderar över prehab, att träna för att undvika skador och vill ha nya övningar till din repertoar.
  • Är du sugen på att utveckla din löpteknik i backar.
  • Gillar du att nörda ner dig i löpning tillsammans med andra i vackra miljöer och äta god mat.

Jag kommer att hålla intervallpass, löpstyrka, backteknik och så adderar vi på mobilitet, alltsammans inramas av min vackra skärgårdsnatur ute på Värmdö, på Skeviks gård som har eget utegym och en fin motionsslinga på gården!

Schema:

Lör fm, ankomst, hej och välkomna
10:30 presentationer/get to know
11:00 Träningspass 1: Teknikpass, löpform, löpskolning, backteknik
12:30 Lunch
14:30 Träningspass 2: Intervallpass / Explosivitet
17:00 Träningspass 3: Rörlighetsträning för löpare
18:30 Middag
19:30 Gemensamt mys, bastu och relax. Ev föreläsning om träningsplanering

Söndag
07:30 Träningspass 4: (för de som vill) Mobility flow – mjuk rörlighetsträning för att väcka kroppen, alt morgonjogg.
08:30 Frukost
10:00 Träningspass 5: Intervallpass + styrketräning för löpare
12:00 Avslutning och lunch

Pris: 

Del i dubbelrum: 2375
Enkelrum: 2675 (300 kr enkelrumstillägg)
Ej boende: Träning, 2 x lunch, fika och middag: 1675 kr

Läs mer och anmäl dig här!

Så vackert och härligt kan man kicka igång löparvåren. Om du kan springa 2-3 km i ditt tempo till 6 maj kan du vara med och är du en löpare av rang ska jag utmana dig där du är. Känslan efteråt? Såhär: 

 

Author

1 Comment

  1. Vad roligt det låter och vad synd att jag är iväg och springer lopp den helgen 🙂 Hoppas det kommer fler gånger 🙂

Write A Comment