Vardagsrealismen - träningsstädningspass - uppochhoppa.se

Kom du också hem sent från påskresa igår, gick till jobbet idag och nu, nu har du en hall som liknar ungefär den på bilden nedan? På med träningskläderna och gör uppackningen lite roligare (och kanske något långsammare) än normalt! När du blir klar får du lyfta skrot, okej?

Du kan självklart lägga till övningar, min lilla lista på fyra städningsträningsövningar är anpassade efter hur min hall (och hus) ser ut och vilka aktiviteter som behöver göras.

Vardagsstädningsträning – fyra övningar

  1. PLOCK, diverse saker på fel plats som ska till rätt plats förflyttas medelst utfallssteg.
  2. VÄSKOR SKA PACKAS UR. Plagg och grej (k!)er hämtas med benböj, läggs i högar för tvätt eller transporteras (se ovan) till rätt plats.
  3. KLÄDER SOM SKA VIKAS IN. Vik ståendes på ett ben, gör tåhävningar om du vill, sidoförflytta med enbenshopp.
  4. KLÄDER IN I TVÄTTMASKIN. Hämta från golvet och skicka in i maskinen medelst övningen draken!

Burpees är också ett fint sätt att få upp saker från golvet!

Om du har en massa saker att göra hemma kan det kännas som att din träning blir lidande, eller att du använder allt som behöver göras hemma som en ursäkt att inte gå till gymet. Att få till några minuters belastning hemma är ett sätt att kombinera ihop dessa.

Jag tillstår att det är inte det snabbaste sättet att packa upp en väska, men sätt på lite bra musik och kör igång, vem vet, kanske år du till värsta passet bara genom att flytta kläder från hall till garderob eller tvättmaskin!

Author

3 Comments

  1. Haha, härligt att jag inte är ensam om lite lätt dålig humor Frida!?
    Funderade också på grekerna… Hur ofta bör man flytta runt dom??

    • Sofia Reply

      Ha Ha – med jämna mellanrum får bli svaret, eller om man är stark, då tar man bara dem!

Write A Comment