Core Synergetics

Apr 20-12

Igår tränade jag “Core Synergetics” på förmiddagen. Det är en av skivorna av tolv i P90X-serien. Helkroppsträning med största fokus på coremuskulaturen och övningar byggda i serier så att många muskelgrupper arbetar samtidigt. Ett härligt pass som jag behövde modifiera lite grann för att orka hela vägen. Många och långa stunder i armhävningsposition blir jobbigt för min mitt. Jag skickar med er en armhävningsvariant att öva på som fredagsfys!

Crafts sommarkollektion innehåller en funktions t-shirt i mer feminint snitt än deras normala. Jag gillar verkligen halsringningen, den lilla ärmen och att den är ovanligt lång i modellen som heter “performance femme run top”.

 

Prison Cell Push-up

1. Stå rätt upp och ner. 2. Ta dig ner i klassisk armhävningsposition, raka armar och på tå. 3. Dra in höger knä/ben rakt in under dig mot händerna, utan att skjuta upp rumpan och ta sedan tillbaka det till att stå på tå igen. 4. Upprepa samma rörelse med vänster knä/ben. Tänk som att du stod rakt upp och gjorde simpla höga knälyft! 5. Sänk dig ner i en armhävning och pressa dig upp. 6. Res dig upp till stående utgångspositionen (1). Där har du gjort EN prison cell push up. Gör femton!

Reagera/Agera. Sofia

You Might Also Like

2 Comments

  • Reply Emelie Apr 20-12 at 9:53 am

    I’m on it :) Kan vi prata teknik för chins när vi ändå är i farten?

  • Reply Jennie Thelin Apr 20-12 at 1:01 pm

    Kul armhävning! Den ska få bakas in i lördagens tabata-pass. Tack för tipset :-)

  • Leave a Reply

    H‰lsa
    Träningsbloggar | Styrketräning.net Träningsbloggar www.traningskompisen.se Sport bloggar