En lista om träningstid - uppochhoppa.se

Det har florerat en lista om tid i bloggosfären, jag tänkte göra om den till en mer träningsanpassad tidslista, jag svarar alltså i alla fall förutom där det är helt uppenbart att det inte går, ur träningsperspektiv! Here goes!

Vad är ditt förhållande till tid?

Mitt förhållande till tid just nu “kort och koncist”, jag tränar ganska snabba pass. Styrketräning sällan (i princip aldrig) längre än 45 minuter, kondition väldigt sällan längre än 1.15, men det måste jag ändra på igen. Jag njuter av att träna länge tillsammans med andra, men blir snabbt uttråkad på egen hand. Ljudböcker räddade många långpass när jag tränade för vättern!

Vilken tid på dygnet gillar du bäst?
Tidig förmiddag eller sådär strax efter att man smält lunchen. Sen är ju varma sommarkvällar en höjdare att träna på, det kan man inte förneka.

Vilken är den bästa veckodagen?
Tycker egentligen att alla dagar är bra träningsdagar, så kanske blir det den dag som är sämst träningsdag som sticker ut. Jag säger lördagar, för då brukar det vara så mycket annat som ska hinnas med och träningen blir liksom lite ihopklämd om den inte superprioriteras. Fredag eftermiddag är kul träningstid, men bäst vet jag inte.

När går tiden som snabbast?
När jag kör riktigt köttigt grispass med skivstång, frivändningar och massor med marklyft och wallballs och sådant, då brukar tiden gå fort.

När går tiden som långsammast?
Sista minuten av varje 4 minutersintervall brukar vara himla lång. Om man springer milen i högt tempo är också alltid kilometer nummer sex och nummer sju riktigt släpande rent mentalt.

Hur lång tid tar det för dig att sminka dig?
Ha, ha, jag sminkar mig ju inte inför träning, men i vardagen så går det på allt mellan 2 minuter ( mascara, lite concealer under ögonen, rouge ) till över en halvtimme, men då är det festsminkning.

Är du morgon- eller kvällsmänniska?
Jag är en förmiddagsmänniska! För träning är förmiddag en härlig träningstid. I övriga livet har jag gått från att vara morgonpigg OCH kvällspigg till att bara vara kvällspigg. Men mest för att jag har en ovana att lägga mig för sent.

Äter du snabbt eller långsamt?
Supersnabbt. Typ inhalerar. Småbarnsårens fel.

Vad gillar du mest att lägga ner tid på?
Intervallpass med vänner där vi sporrar varandra att ta i lite extra. Det är min roligaste träning i livet, typ. Förutom bergslöpningsträning eller cykel på extra vackra leder och skidåkning förstås. UTOMHUS kan vi sammanfatta, okej?

Vad gillar du minst att lägga ner tid på?
Åh. Rehabschmehab. Precis som alla andra.

När vaknar och lägger du dig på vardagar?
Runt 06.15-06.35 om jag lämnar barn, annars kan jag sova till 07.30, en timme till! Lägger mig sällan före 23, ofta efter midnatt.

Vad skulle du gärna ha mer tid till?
90 minuters yinyoga, att åka iväg till ställen och cykla där, dvs med cykelkompisar. det faller ofta på själva momentet åka iväg.

Vad gjorde du för tre timmar sen?
Vi upplevde Lofoten, det är magiskt!

Vad händer de kommande tre timmarna?
Se ovan, och så ska jag springa, så träning ligger inplanerad här i tiden.

Var ser du dig själv om 10 år?
I min träning? Som en snart rutinerad multisporterska som genomför ett gäng längre lopp/utmaningar varje år. Jag både njutningstränar och pressar kroppen. Utomhus i fjällmiljö är min standardträning eftersom jag bor nära berg.

Author

1 Comment

Write A Comment