Hur ser din sommarträning ut? - uppochhoppa.se

Ibland tänker jag att sommaren är så lång, sen kikar jag i kalendern och upptäcker att visst är själva sommarmånaderna fler, men tiden till att liksom “byta liv” som jag tänker mig att vi tänker oss att vi gör, den är i själva verket inte lång.

Eller är det många som faktiskt åker från sitt vardagsställe och spenderar 4-6 veckor helt på annan ort om sommaren? Jag har liksom aldrig haft det så! Någon vecka hemma, några veckor borta, någon miniresa och så är semestern slut!

Hur spenderar du din sommar – och hur ser behovet av hjälp till din sommarträning ut?

Att jag tänker på var du som läser här spenderar din tid, är för att jag tänkte på sommarträning. Om du och jag skulle flytta iväg i sex veckor från våra normala träningsställen och rutiner finns det förstås behov av en slags “sommarträningslösning”. Om du är borta två veckor, känner du att du behöver ha en plan för de två veckorna?

Skulle du vilja ha hjälp med ett sommarprogram i 2-4 veckor, med liten del redskap och med guidning till övningsval och tidsåtgång?

Jag laborerar med ett typiskt bra sommarträningsredskap i form av mina minibands. Tunnare varianter med lite mindre motstånd är på ingång.

Author

3 Comments

  1. Jag skulle definitivt vara hjälpt av ett kortare träningsprogram! Vet dock inte vad som kan passa just mig och vilket sätt (text/bild/film) som gör det lättast att följa. Funderar fortfarande på behovet av att ha en röst i örat som säger åt mig vad som ska göras, hur länge och i vilket syfte. Det skulle jag vilja testa!

  2. För mig blir det nog mer löpning och fler cykelturer och mindre styrketräning på gymmet. Kan vara skönt att vila från styrkebiten och komma igen och vara laddad efter semestern.

    • Sofia Reply

      Absolut! Om styrkan inte är det som känns mest lockande till vardags kan det vara bra att pausa en stund och låta ett sig komma smygande! Särskilt om styrketräningen också görs i gymet, skogen, havet, vattnet, där vill man vara om sommaren!

Write A Comment