Att åka på löparhelg - uppochhoppa.se

Inlägg i samarbete med mig själv, där jag lyfter min egna verksamhet och mig som löpcoach och PT

Tänk att möta en grupp likasinnade, som precis som du tagit sig tid att ge sig själv en helg dedikerad till löpträning. Att få nörda ner i löpsteget, testa varianter på löpskolning och träna nerförsspringning, den kluriga. Därefter, mjukt uppvärmd, duscha svetten ur pannan, ta på mjuka brallor och kanske varm kofta. Promenera längs grusgången till restaurangen och plötsligt slås av, så lugnt det är här. 

Äta en utsökt lunchbuffé lagad med kärlek och på-gården-odlade grönsaker. Små primörmorötter, sockerärtor och bönröror med fräschör. Matigt, nyttigt, hållbart, vettigt. Skratta och jämföra ditt vardagsträningspussel med grannens, prata kommande utmaningar och vunna erfarenheter. Värmas av knastrande brasa och milt ljus. 

Tänk att du pressar pulsen i klar och hög höstluft, på grusunderlag invid en äppellund. Du ökar steget lite extra innan vägen vänder höger ner runt hönsgården, vars ägg du äter till frukost i morgon och som är del i kvällens kaka. Där, efter svängen, får du en vacker innerskärgård i blickfånget och hjälp att bara hålla farten i lätt utför. Coachen som är jag peppar och håller ordning på tiden, ger tydliga direktiv och du landar i din bubbla – den där du nästan men ändå inte får mjölksyra. Där där du utvecklas och höjer din kapacitet. Du är i syftet. Jublande, behagligt trött.

Bastu och relax efter coreutmaningar och höftlyftsvariation. Lugn med en vy värd miljoner. Tid att prata både loppteknik och måla nagellack. Få med tankar kring hur rörlighet kan vidareutveckla. Du kanske till och med tar på dig ett plagg du känner dig extra fin i, men som sällan får lämna garderoben. Middag med bara vuxna, med gemenskap som ledord. Skratt och gott vin och lära nytt om en nyfunnen vän. Stärka och ta in.

Vakna och mötas på yogamatta som utmanar dig att våga testa, nyfiket. Mjukna i höfter, förlänga genom ryggraden, sänka axlar lite till.

What if I fall? OH, my dear, what if you fly!

Finfrukost. Löpartights, kanske med flossad insida, mjukaste mjuk. Backintervaller av nya slag som du kanske inte sprungit dem förut. Stärkande. Nya styrkeövningar med enkla redskap att ta med hem.

HUR springer jag? VARFÖR tänker jag att dagens pass ska byggas si eller så och VAD är mitt syfte med detta, det är sådana tankar du kommer ha med dig efteråt. Jag har under vår och sommar fått mail som vittnar om nyfunnen löparglädje, starkare steg och försvunna skador. Glädje och tacksamhet att de tog sig tid och råd att vara med på läger i maj och juni. Om du vill är det din tur nu.

7-8 oktober, Skeviks gård. Löparhelg för springande tjejer. Varmt välkommen!

Author

Write A Comment