Lunchsprint

Aug 28-12

Alltså jag vet inte. Den här lunchträningen jag just nu ägnar mig åt är allt annat än strukturerad. Jag är lite som en kalv på grönbete med min löpning. Det är knappt att jag har förstått att jag faktiskt kan springa igen så jag tar varje chans att “bara springa lite”. Själva konditionen fixar cykellopp men att jag inte tvärdog av torsdagens Hammarbyback-intervaller är en gåta. Att springa på plan mark är jobbigt! Det är ju för tusan en helt annan slags kondition som jag med all önskvärd tydlighet märker att det var ett och ett halvt år sedan jag ägnade mig åt.

Igår gav jag mig ut i höstrusket på lunchen och sprang något som kan kallas för en hektisk fartlek. Från uppjogg till full speed, till mellanjogg till backsprint, runt och runt i den gröna parken strax söder om Zinkensdamm. Egentligen inte stressad for jag runt i en fart för hög för konditionen, varpå orken tog slut fort. Skuttade in på jobbet igen, gjorde två plankor och var färdig med lunchpass och dusch med hela tjugo minuter för lunchlåda. Rekord!

Lunchsprint – lättillgänligt, kul och så jobbigt man vill att det ska vara! TESTA du också!

 

You Might Also Like

6 Comments

  • Reply Helena Aug 28-12 at 6:46 am

    Härligt pass! Ibland tränar man som bäst under lite tidspress…ingen tid att maska liksom. :)

  • Reply Åsa Aug 28-12 at 6:52 am

    Vad härligt med effektiv lunchträning! Jag blir imponerad, och framförallt inspirerad!

  • Reply Karin FitnessochHälsa Aug 28-12 at 6:58 am

    Annars är transportlöpning till jobbet en bra grej, tycker jag. Testade det för första gången i morse. Och jag har fått mersmak! Definitivt.

  • Reply StepUp 2 Fitness Aug 28-12 at 7:59 am

    Jag inspireras för fullt. Min höst är hektisk och jag har svårt att hinna med min träning, får tänka om, hitta nya sätt…lunchträning kanske kan funka :)Hoppas du får ett bra pass idag!

  • Reply Emilia Arvidsson Aug 28-12 at 8:26 am

    Löpning har varit en gåta rakt igenom för mig. En slags hatkärlek. Men nu har jag insett att det min rastlösa kropp behöver är variation – det ska vara roligt helt enkelt. Därav har jag nu konstruerat ett pass med löpintervaller. Än så länge är jag nöjd, och jag kombinerar med plankor och lite styrka efteråt.

  • Reply JoHo Aug 28-12 at 10:05 pm

    Alltså, du är en sån liten energibubbla!! Blir inspirerad och…jaaa… lunchsprinta ska jag också göra endera dan! :)

  • Leave a Reply

    H‰lsa
    Träningsbloggar | Styrketräning.net Träningsbloggar www.traningskompisen.se Sport bloggar