57 
Vinn Isbjörnsoverall

Vänner! Här kommer en supergrej. Nu har ni sett glada vinterbilder på det här barnet länge nog. Det ska löna sig för er. Jajemen!

MG 9337 2 1024x732 Vinn Isbjörnsoverall

MG 9353 8 1024x712 Vinn Isbjörnsoverall

En vinnare får en Isbjörnsoverall. Vilken färg det blir, beror på barnets storlek och vad som finns på lagret bland isbjörnarna. En överraskning!

Tejpade sömmar, reflexdetaljer, bra andningsförmåga och varmt foder är detaljer som gjort denna overall, värd 995 riksdaler, till en av barnets bästa kompisar. Lätt att ta på och av och gedigen i sin kvalitet.

För att vara med och tävla, lämna en kommentar till detta inlägg, och berätta något du vill att jag ska skriva om/skriva mer om. Senast den 25 januari vill jag ha din kommentar, vinnaren kontaktas via mail.

Reagera/Agera. SOFY

57 thoughts on “Vinn Isbjörnsoverall

  1. Jag skulle vilja läsa om hur du gjort för att komma igång med träningen igen efter uppehåll. Jag får den frågan ibland och har inga bra svar. “Ta det lugnt” är ju inte vad man vill höra när man har bestämt sig och är jättepeppad, men det man MÅSTE göra (i alla fall när det gäller löpning). Jag har alltid dragit igång med 5 km varje dag i en vecka och sen skadat mig på ena eller andra sättet.

    Så alltså – tips för att komma igång igen, hålla träningspeppen uppe trots att man tar det lugnt, vad som kan vara en lagom träningsmängd. Och också gärna tips och tankar kring hur man hanterar första svackan sen.

  2. Oh, Lord! Jag tycker att du är enormt peppande. Jag skulle tycka att det var fint (för att fortsätta på barntemat) hur du tänker på träning till barn. Antingen andras eller hur ni funderar på att göra med er egen (alltså typ om ni funderat på någon hopp och lek-aktivitet eller när hon blir större).

  3. Jag vill verkligen läsa mer om barn och deras träning. Det är en sån het potatis idag. Verkar vara en “hets” att sätta sina barn i organiserade aktiviteter så tidigt som möjligt och gärna flera olika aktiviteter. Är det föräldrarnas eller barnens vilja som styr? Hur ser du på det hela? Även om du har någon fundering kring barns kost och vad som är bäst/no-no:s?

  4. Jag skulle vilja att du (och andra) skriver om erfarenheter kring att träna/tävla utifrån det här med menscykeln och hormonnivåer. Jag själv blir väldigt påverkad kroppsligt vissa veckor i månaden då jag samlar mycket vätska vilket både syns på kroppen och känns. Trots det har jag ändå sprungit mina snabbaste lopp då. Jag har letat på nätet. Men hittar inte så mycket skrivet om prestation kopplat till det här och är därför nyfiken på hur andra än jag själv påverkas och upplever kroppens månatliga förändringar.

  5. Åh, jag älskar när du lägger ut utmaningar, och vill gärna ha mera av den sorten! Att utmana mej själv är bland det roligaste jag vet!

  6. Jag skulle vilja ha några hemmaövningsvideos utlagda på bloggen, med instruktioner till korta (10-25 min) roliga och lätta kombinationer som man kan köra på vardagsrumsgolvet!

  7. Hej!
    Åh vilken sötnos, jag bara älskar att vara ute med mina barn.
    Jag vill ha massa tips om olika träningspass, gärna som man kan göra hemma då barnen är med. Tack för en inspererande blogg!!

  8. Jag skulle vilja läsa lite mer om vardagspusslet. Hur får ni det att funka med jobb, träning, familj, fritid osv. Lite tips om hur man kan tänka osv.

  9. Hej! Tack för all din inspiration! Jag skulle vilja läsa mera om hur du planerar din vardag för att få ihop familj, vänner, jobb, träning mm. Hur tänker ni när det är dags för er båda att jobba?

  10. Vilken grymmetävling!!

    Jag vill veta mer om kläder. Jobbkläder!! Ditt inlägg om work wear härom sistens var fenomenalt, jag sög åt mig varenda bokstav (och förbannade min brist på annat än jeans, har SÅ himla svårt att hitta välpassande byxor som inte flaggar på halva vaden, typ!). Jag vet att det inte har med träning att göra men önska får man väl… :-)

  11. Jag tycker du borde skriva mer om träning, hur du tränar, träningstips, och så vidare.. Något som skulle vara väldigt kul är om du skulle kunna tipsa om träningsmusik..:)

  12. Åh vilken bra tävling, klart jag måste vara med!

    Jag önskar mig ett inlägg om kost. Mest för att jag vill veta hur du ser på det men även för att kunna jämföra med andras åsikter, och min egen såklart. ;) Hur tänker du kring eko, närproducerat, kosttillskott, kolhydrater, ah du vet! Och sen vill jag ju veta mer om de där coola tightsen, fortfarande.. ;)

  13. jag skulle gärna vilja läsa mer om hur man får till träning när man har barn och jobbar. Kanske tips på träning man kan göra när barnen är med.

    Sen vill jag gärna få tips på strechövningar så kroppen kan bli smidigare.

    Tack för en superbra blogg

  14. Men åhhhh, jag vill vinna ju!! Antingen till Ruth eller varför inte en i minimodell till nya pyret och nästa vinter?

    Jag skulle önska ett inlägg om ditt jobb. Har förstått att du är en riktig karriärkvinna med många jobbjärn i elden samtidigt, skulle vara kul att veta lite vad du pysslar med på kontoret om dagarna :)

  15. Jag gillar inlägg om erfarenheter av att testa nått nytt. Har du sprungit ett nytt intervallupplägg, testat en knasig dansklass, provat barfotabasket eller tränat i kroppsstrumpa av merinoull? Hur va det? Ännu mer sånt vore kul! Och det behöver såklart inte vara galna saker, utan alldeles vanliga nya erfarenheter är lika intressant.

  16. Jag vill jättegärna läsa om hur man tränar som mamma med barn.
    Finns det saker man kan göra tillsammans? Och andra saker som när kan man gå igång att träna efter graviditet och hur tränar man bäst under graviditet?
    Om jag skulle vinna skulle jag vilja ha i strl. till 4-6 månader.

  17. Jag skulle vilja ha mer av dina karriärtips! Kanske lite otippat på en “träningsblogg” men jag tycker att du verkar ha en bra inställning till både träning och karriär vilket inte är alla förunnat. Att du dessutom verkar lyckas bra(?) med “vardagspusslet” är inspirerande för mig som precis är på väg in i livet med en liten kotte i familjen och inser att priorieringar och planering kommer att ändras framöver.
    Tack för att du förser mig med en av mina favoritbloggar!

  18. Jag skulle jättegärna vilja ha övningar (på film) som är enkla att komma igång med, som funkar hemma i vardagsrummet, inte nödvändigtvis tar så lång tid att få till och som framförallt funkar tillsammans m en ettåring som gärna “hjälper till”.
    Vill så gärna komma igång m träningen, men tycks alltid hitta nån kass bortförklaring (hinner inte, ettåringen är i vägen, orkar inte åka iväg osv osv :/ )

  19. En sak som jag tycker borde uppmärksammas mycket mer, och som jag vill ha mer information om, är kemikaler och barn. Jag vet inte om du är intresserad av frågan men det känns som att det tangerar din blogg med träning, mat, livsstil. Det är hemskt att barn utsätts för tungmetaller i välling, bromerade flamskyddsmedel i möbler, kemikalier i solkrämen som behövs på skidresan eller en massa skit i kläder, speciellet funktions/impregenrade kläder. Kanske kan du skriva om just barnkläder t.ex. i samarbete med något barnklädesföretag för att sätta fokus på frågan och reda ut begreppen?!

  20. Jag skulle gärna vilja läsa om/mer om aktiviteter/träning tillsammans med barn. Alltså förslag på och tankar kring hur man väver in kul aktiviteter/träning tillsammans med barn i olika åldrar.

  21. Jag skulle vilja läsa mer vardagspussel tips/tänk/reflektioner! Hur man bör/kan prioritera tänka kring ALLT som man anses bör klara av att bolla.

    Tack för en bra blogg :)

  22. Åh, jag vill vinna en sån där till min nya lilla kotte att mysa i nästa vinter!

    Jag vet att detta inte är superaktuellt för dig just nu, men det hade varit kul att läsa om hur du tänkte och gjorde kring din träning när du var gravid. Det är liksom högaktuellt för mig, och du kanske kan tipsa lite eftersom du har hela facit, om man kan säga så. Hur skulle du göra till nästa gång, om du fick ändra något?

  23. Först och främst – TACK för all inspiration!
    Jag skulle vilja höra mer om dina tankar kring mat/hälsa/träning. Hur du prioriterar, tycker, tänker kring att få hela hjulet att snurra. Och gärna dina tankar kring hur man når ett mål, som en tävling, med förberedelser och träning, men kanske mest den mentala biten.

    Tack igen!

  24. Jag tror folk i allmänhet inte har en aning om hur det är att vara elitidrottare. Framförallt elitidrottare i en sport utan pengar. Hur får man ekonomin att gå ihop när man tränar på heltid? Vad lever man av? Hur orkar man jobba och dessutom träna 20-30 timmar per vecka? Vi får ofta se reportage om gräddan som slagit igenom och som kan leva på sin idrott(Dvs idrotter som syns i media)men slå ett slag för alla dessa elithjältar som satsar och tävlar utan att synas och utan att få några pengar. Det är bara att plocka valfri idrott som du inte brukar läsa om i media, leta upp stjärnan i sporten och kör. Personen i fråga blir säkerligen väldigt nöjd för välförtjänt uppmärksamhet.

  25. För att spinna vidare på barns ungdomars träning och elitidrott så undrar jag hur du ställer dig till elitidrott kontra motions (rolig) idrott för barn & ungdomar, och med din erfarenhet om du skulle vilja att ditt barn satsade på elitnivå (rent hypotetiskt eftersom man inte kan styra barnens val). Jag har själv idrottat på junior elitnivå inom en konditionsidrott och kan se både för- och nackdelar med att tillbringa sin ungdom tränandes/tävlandes.

  26. Hej! jag skulle vilja läsa om att få vardagspusslet med småbarn,dagis,sjukdom och arbete samt att hålla sig i bra form för att springa lidingöloppet på 2.15.

    Mvh Magnus

  27. Jag gillar att få inspiration och läsa om träning i förhållande till familj, hem och jobb. Vardagspusselsträning men också tips på hur man kan bryta mönster och tänka nytt.

  28. Jag vill alltid läsa mer om hemmaträning, funktionell hemmaträning – effektivt, snabbt och som inte ligger under hot att bli bortprioriterad för att den inte hinns med – för så är det ju, jag har 0 minuter innan jobbet, men på kvällen, efter middag, badning, nattning, har jag lite tid. Hur tränar man tyst hemma så att man inte väcker en 1-åring? DET vill jag ha tips på!

  29. Åh! Och så vore det kul med prova-på reportage – där du testar på olika sporter och skriver lite om. Och då röstar jag omedelbart för roller derby, för det är världens roligaste sport, men jag hinner inte träna den eftersom den också kräver en del tid som jag inte har just nu.

  30. WOW! VILL HA!

    Jag vill ser fler inlägg på träningstips tillsammans med barn… Hur får man till några extra styrkeövningar på promenaden? I vardagsrummet? Korta och effektiva pass som går att klämma in mellan blöjbyten, skrik, panik och… MYS!

    Ja… Lite sådant helt enkelt!

  31. Jag skulle vilja bli inspirerad av nya träningskurser, träningsredskap, appar, ja allt som har med nyhet, teknik, hälsa och långt till sommarpeppning.. Det är vad jag behöver just nu – en morot till att orka ta mig upp ur soffan!

  32. Eftersom jag själv är gravid skulle jag vilja att du skrev lite om gravidträning. Det råder delade meningar huruvida det är okej att springa eller inte, att träna de inre magmusklerna eller inte. Dina egna tankar och erfarenheter kring detta är något jag skulle uppskatta! Även hur man kommer igång med träning efter graviditeten är ett ämne som kommer beröra mig om några månader. Dessutom älskar jag dina utmaningar, fortsätt med det!

  33. Tycker redan att du har en bra blandning. Men annars tänker jag på hur man hittar (och håller fast) vid ett träningsupplägg, alltså hur man håller uppe peppen – speciellt när inte allt går som på räls (sjukdom, trötthet, tidsbrist osv) Du skrev ett himla bra inlägg om det förut (träna i kaosläge eller liknande).

  34. Hejsan jag började nyligen läsa din blogg och tycker att den är riktigt intressant. Jag själv är mammaledig just nu och har börjat träna lite smått. Power walks varje dag och cirkel träning en gång i veckan. Jag känner att jag vill mer med min träning men vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga för att komma dit. Tips på hur man kan träna hemma med enkla medel och när man är ute på en promenad med barnvagnen. Kost och träning som gör mig pigg och glad så jag orkar med hela dagen! :)

  35. Skulle vilja att du skrev lite mer om träning efter graviditet, tips på bra träning att utföra i hemmet eller ute med barnvagnen som sällskap!

  36. Åh, jag vill tävla! Som jag precis skrev i din enkätundersökning så skulle jag gärna läsa lite mer om att träna som gravid. Även om jag vart gravid två ggr tidigare så har jag aldrig tränat som gravid, så där står jag nästan lite handfallen.

  37. Hejsan!
    jag hittade till din blogg när jag letade efter en blogg som skulle fungera som inspiration och blev glad när jag hittade en sådan vältränad mamma:-)

    Jag skulle vilja läsa mer om tips på nyttiga mellanmål som jag tycker är svårt att få till som den stressade mamma jag är samt bra övningar för sladdriga mammamagar och hängrumpor.

  38. * Fler texter likt ditt livspussel-inlägg den 26 augusti! Helt underbart!

    * Hur får man ihop dagarna med jobb, pendling, barn,hemlagad mat, träning, städning, kärlek, vänner, medmänsklighet? Hinner man med allt? Eller är det det som är trollformeln – att kunna prioritera? Hur prioriterar man sig själv?

    PS.Vissa av dina pepptexter skriver jag ut och pyntar min arbetsrummet med.

  39. Det är väldigt peppande med följetonger! Jag uppskattar väldigt träningstipsföljetongerna med övningar för ny inspiration. Exempel din starka ben till skidsäsongen. Eller starkast armar… Det är korta inlägg som är lätta att följa, med bra inspiration av nya övningar eller gamla som man glömt !

  40. Supertävling! Jag tänkte skriva mamma-träning samt hur man får ihop det med en liten hemma, men såg att flera andra redan skrivit det, så då önskar jag mer ben- och rumpövningar som man gärna kan göra hemma utan maskiner. Älskar dina inlägg med övningar för mamma-magen och brukar kolla igenom dem ganska ofta när jag planerar min träning så ett sånt upplägg på övningar för ben och rumpa vore super! Vore också kul om du kunde tipsa på bra appar inför/under/efter träning.
    Ha det fint!

  41. Som löpare tenderar min träning att bli väldigt enformig. Har jag en kväll att avvara till träning är det roligaste och mest tillgängliga alltid ett löppass. Men med den enformiga belastningen löpningen innebär har det ju blivit några skador på vägen. Så jag söker (enkel) alternativ hemmaträning som på ett bra sätt kompletterar löpningen för att undvika skadorna.

    Tack för en bra blogg!

  42. Hej!
    Upplever att vi mammor som är måna om vår hälsa och ser träning som en given del i livet får ” försvara” detta. Som att det vore negativt. Vore intressant att läsa om du får många sådana kommentarer , hur du responderar på detta . För min del spelar det ingen roll vad folk tycker då jag för det som gör mig glad och lycklig. Men faktum kvarstår att träna som mamma idag nästan blir skuldbelagt för många. Oerhört trist! Kanske ett inlägg från dig om detta gör att fler faktiskt förstår att det är helt okej å inte ett dugg farligt ;) att Ta hand om sig själv :)

  43. Träning och kost i all form är otroligt roligt att läsa om men jag tänkte mig kanske lite tips om vad man kan göra för enkla/mysiga vinteraktiviteter med småbarn (jag har en som blir 2 i maj och jag har sämst fantasi!).

  44. Jag älskar kläder och prylar, så gärna mer sådant. Och tips om snygga jobbkläder är ett roligt och välkommet inslag för att komplettera träningsinläggen.

  45. Jag skulle vilja läsa mer om dig även om du säkert har skrivit om en del tidigare och även bakar in det i många inlägg. Hur ser ditt förflutna ut, ditt nuvarande vardagspussel, dina tankar/drömmar för framtiden. Även tips på det där som stärker hälsan i vardagen när orken tryter är intressant.

  46. Jag gillar blandningen du har på bloggen, att du vågar sticka ut hakan har egna åsikter, men hade som några redan skrivit velat läsa mer om hur ni får vardagen att gå ihop med träning och fler tips på hemmaträningspass.

    Tack för en väldigt bra blogg!

    Jenny

  47. Vill först och främst tacka för en inspirerande blogg. Kul att du har ett barn, har själv två (ett på snart 3 år och en på 3 månader) och läser mycket av dina gamla inlägg om hur du kom tillbaka efter graviditeten. Jag vill ha mer tips på hemmaträning i stil med ditt senaste Tabataintervall inlägg. Tack och hej leverpastej!

  48. Åh, hade varit jättekul att få testa isbjörn of sweden. Har bara läst om dem. :-)

    Det hade varit roligt att höra lite mer om hur en vanlig dag ser ut för dig. Hur du får ihop familjeliv, med träning och arbete? :-)

  49. ISbjørn of Sweden, kom till mig :) ælskar din blogg, fin blandning av allt møjligt. Ælskar dina inlægg om træning, kladdkakan med lakrits var vældigt god (fler goda recept :) ). Vardagspussel låter bekant så tips om det tas gærna emot. Hemmatræning, utetræning och utmaningar vill jag læsa mer om! Fortsætt i samma stil, du ær grym!

  50. Hej!
    Jag skulle verkligen behöva få tips på peppande träningsmusik. Vad har du i lurarna? Kanske man skulle kunna önska sig en spotifylåtlista som skulle få motivationen och pulsen att öka!

    Mvh Emma

  51. Förs och främst tack för en väldigt bra blogg!
    Det jag skulle vilja läsa mer om är hur du tänker/gör kring ditt träningsupplägg. Jag tycker det är svårt att själv kombinera ihop pass och brukar oftast använda någon crossfit sida med dagens WOD. Men det är inte alltid det passar mig den dagen eller att jag klarar av alla övningar. Så skriv gärna mer om hur du lägger upp dina pass och hur du kombinerar olika övningar.

Ge ett svar - jag blir glad för din kommentar!

Emailadresser lämnas aldrig ut till tredje part.