Kul parträning på Self omninutrition Event - uppochhoppa.se

Efter en lång kontorsarbetsdag igår blev det äntligen träning, och det blev träning med fullt ös. Nicole Fanciani hostade ett event för Self Omninutrition som jag fick haka på och det blev ett tufft parträningspass ihop med bästa Milla!

Hela Ingaröligan, MilleMilla och jag!

På plats utrustades alla med svarta träningskläder med Selflogga och sen var det fullt ös och självklart bjöds det på bars och dricka från just Self Omninutrition såklart. Det är ett märke jag inte hört om men sen har jag noll koll på de flesta bolag kring kosttillskott. Dricker ni BCAA innan träning? Jag kör ju mer “ät mat” och har inte gått den vägen, men drycken smakade helt ok!

Träningspasset – ett kul parträningspass

Träningspasset var uppdelat i tre block uppvärmningen inkluderat och en avslutningslåt, som alla var tuffa. Efter uppvärmning med bland annat upphopp och höga knän körde vi parövningar om tre varv, första varvet 40 sekunder, sedan 30 och sist 20, ett bra och kul upplägg men det märktes att många tyckte det var kanske lite väl tufft i överkant. Alltid svårt att väga av det där som tränare, men vi slet och körde järnet.

Övningarna i block 1- jag kan ha missat några pga uppenbar trötthetsdimma, men ungefär såhär: 

  • Plankan med handklapp/ diagonal high five
  • Knäböj med kompis på ryggen
  • Skottkärra där man växelvis släpper ett ben i taget
  • Hoppa på ett ben, försöka knuffa den andra att tappa balansen
  • Rodd med kompis

Övningarna i block 2 – se ovan om tröttheten. 

  • Burpees
  • Armhävning (person 1) + hoppa över krypa under (person 2)
  • Höga knän
  • Enbenshopp där vi höll i varandras ben

….och som avslutning jobbade vi oss igenom supermånga djupa benböj i låten “bring sally up – bring sally down”, där det var upp och ner på låtens ord.

Author

Write A Comment