Armhävningsutmaning vecka 2, dag 2 & 3

Oct 24-12

Onsdag och lördag, eller kanske torsdag och söndag, eller en annan kombination. Du väljer själv vilka dagar du lägger till armhävningsutmaningen. Nu börjar det bli tufft, men häng i. Du märker ju att du blir mycket starkare!Låt inte det här bli en sådan där grej som du startade och drogs med i och som du sedan inte fullföljde. Kom igen. Det har gått EN vecka och en dag. Fyra träningspass. Du fixar nummer fem och nummer sex också. Och nästa vecka är det en ny vecka och vi ska göra ett nytt maxtest och du ska triumfera på en ny nivå. Fint, då säger vi så!

Armhävningsveckans andra vecka, och andra pass kommer här. Du är kvar i samma kolumn som där du startade och det resultat du fick i testet. Vila mellan en och två minuter mellan seten.

Dag nummer tre: Vila mellan seten, skaka ur armarna och andas djupt ner i magen. Tänk glada tankar att du är stark och det går lätt. Du fixar det!

You Might Also Like

8 Comments

  • Reply Anna Oct 24-12 at 1:31 pm

    Holy macaroni, ska jag göra SÅ många? Nu blir jag nervös. Orkade inte riktigt alla i måndags, ska jag ändå vara kvar i samma kolumn? Hm. Well, det är väl bara att försöka.

    • Reply Anna Oct 24-12 at 6:51 pm

      Okej. Done. Jobbigt. Gjorde dem mellan bullbak och disk och läxläsningar och dammsugning, så vilan blev nog ganska lång. Men jag gjorde det iallafall.

      • Reply Sofy Oct 24-12 at 8:38 pm

        BRA. Jag ska börja. Snart.

  • Reply Frida Oct 24-12 at 5:13 pm

    Hej :) gå gärna in på min blogg för att få inspiration om träning och kost! fridalundgrens.blogg.se

  • Reply Christina Oct 25-12 at 9:04 am

    Puh! Dag 2 denna vecka precis avklarad. För varje gång så tänker jag att hur ska jag fixa fler nästa gång… Men det GÅR även om det är tufft. Med lite vilja så går minsann det mesta. Tycker detta är kul och ser framemot fortsättningen :)

  • Reply Maria Oct 26-12 at 1:43 pm

    Jag började med utmaningen lite sent, dvs igår och gjorde för dag 1. Vid maxomgången, 3e armhävningen, knakar ryggen till och nu sitter jag med ont i rygg, nacke och en sjukgymnasttid inbokad… Förstår inte hur jag alltid lyckas med självförvållade skador när jag bara försöker vara lite snäll mot min kropp och ge den träning 😮

  • Reply Christina Oct 27-12 at 2:12 pm

    YES! Dag 3 avklarad och det kändes idag mycket bättre och lättare. Känner att jag fått in ett bra flyt när jag gör mina armhävningar!
    Så skönt nu kan man njuta av lördagen lite extra. Men först en PowerWalk :)
    Trevlig helg!

  • Reply Armhävningsutmaningen, vecka 3, pass 2 och 3 | uppochhoppa.se Oct 31-12 at 11:21 am

    […] Pass nummer två. Körs under dagen idag eller i morgon. Vi är uppe på en nivå där det handlar om att hitta fokus och bara genomföra. Tänka bra och starka tänkar, spänna till kroppen och sedan överlämna till en autopilot och den rörelse vi nu ägnat några veckor att bana in. Är du på vecka två hittar du ditt schema här. […]

  • Leave a Reply

    H‰lsa
    Träningsbloggar | Styrketräning.net Träningsbloggar www.traningskompisen.se Sport bloggar