Lunchstyrka

Oct 13-12

Inte som i stark lunch, utan som i styrketräning på lunchen. Övningar för rygg, axlar och mage. Tre set på tre övningar på varje kroppsdel som skulle tränas. Fredagens fysträning kördes på en snabb lunchtimme på SATS Södra Station. Det är kul att göra nyfikna nerslag i gymet igen, även om jag nuförtiden är relativt svag mot vad jag varit. Musklerna är till för att användas, man kan inte bli starkare om man inte tränar. Det är bara att svälja att man inte orkar samma kiloantal som förut. The only way is up och så vidare ni vet. Vikterna bestod av kettlebells och vanliga viktplattor. Det går att få till rena styrketräningspass med kettlebell utan att göra en endaste swing, om det tvivlades på det.

Det här hade jag på mig: Capritights från Kari Traa. De har en söm som jag inte är helt kompis med, i närheten av knät. Mina knän är larvigt känsliga för sånt. I övrigt gillar jag dem, därför får de ständigt nya chanser. Men nä, jag ska ge bort dem till någon som inte är helt obstinat kring sömmar i närheten av knän för jag stör mig tydligen på den där sömmen. Som ni ser. T-shirt från Röhnisch med extra snyggt tryck. Barfotaskor från Merrell, löparsockor från Craft. (länken går till e-handel där sportbehåar, mössor, sockor etc säljs på kampanjen 3 för 2)

Reagera/Agera. Sofia

You Might Also Like

5 Comments

  • Reply Annoula Oct 13-12 at 11:15 am

    Supernygga t-shirten :)!

  • Reply StepUp 2 Fitness Oct 13-12 at 12:21 pm

    Härligt med lunchträning och speciellt kb styrka 😉 önskar dig en trevlig lördag!

  • Reply Lina Oct 13-12 at 1:38 pm

    Fredagsfys på lunchen är guld! :)

  • Reply Lina Oct 15-12 at 8:00 am

    Underbart! Nu har vi äntligen fått igenom en friskvårdstimme i veckan på jobbet! Yeeeey! :-)

  • Reply Karin FoH Oct 15-12 at 9:12 pm

    Har börjat så smått att ta i kettlebells i min styrketräning. Härligt!

  • Leave a Reply

    H‰lsa
    Träningsbloggar | Styrketräning.net Träningsbloggar www.traningskompisen.se Sport bloggar