Ett helkroppspass är ett träningspass för hela kroppen. Detta helkroppspass har jag byggt med kettlebells och en medicinboll som redskap och kanske kan det vara något för dig? Jag har döpt det till helökroppspass med pulspush eftersom jag fick hög puls av detta pass som är byggt i tre block.

Helkroppspass med pulshöjning – utförande

Passet är byggt i tre block, två inledande styrkeblock med tre övningar i varje block varav en övning är lite extra pulshöjande. Du utför de tre övningarna efter varandra i tre varv med så lite vila som möjligt. Du vilar en stund mellan blocken. Det sista blocket är ett intervallblock som är 10 minuter långt, du kör det på valfri konditionsmaskin om du är inne i ett gym eller springer om du är utomhus.

Till passet behöver du:

  • Kettlebell – tung variant att svinga, göra rodd och gå farmers walk med, rekommenderar 16-24 kg. Gärna i ett spann om du har fler.
  • Kettlebell – lättare variant att pressa bottoms up.
  • Medicinboll – 5-8 kg.
  • Konditionsmaskin eller löparskor, klocka.
helkroppspass med puls
helkroppspass – spara ner bilden i din telefon vettja!

Övningarna i helkroppspass med pulshöjning på bild:

kettlebellsving:

kettlebellsving

Enarmsrodd med kettlebell:axelpress med Kettlebell bottoms upkettlebell bottoms up

Block 2:

Wallballs:
Farmers walk:

Ta upp en (eller två) kettlebell(s) och promenera med den i ett fast grepp. Gå med stolt hållning, korta steg. Ensidig promenad med kettlebell engagerar din core mer, då du behöver kompensera den ensidiga belastningen.

Planka på boll med diagonalt knäindrag:

Block 3 = konditionsmaskin / löpning

rodd och rygg

lopcoach korunda hotell

Hoppas att du gillar att med jämna mellanrum kunna hämta färdiga pass att testa på detta sätt. Jag tycker alltid det är superkul att få feedback när du testat pass, oavsett om du gör det i närtid till publicering eller långt efteråt. Det gör mig superpeppad att fortsätta dela med mig av träningspass när jag också får höra att de används (vilket jag vet att de gör, men ja berätta hur det var för just DIG, hur passet kändes, var och när och om det blev svårt eller om det var plättlätt. Alright!?)

Author

Write A Comment