Kort kettlebellpass - snart har du tränat klart idag! - uppochhoppa.se

Ett kort kettlebellpass är det jag bjuder på idag, och det bästa och det sämsta med det är att snart har du tränat klart idag!

Det lät ju lite som att det vore skönt att ha träningen bortgjord och få dagen till annat, som att träningen i sig inte är en härlig stund. Så är det ju inte förstås, men vissa dagar k a n det vara härligt att få riva av ett jäkligt snabbt och lite tufft träningspass och sedan vara just redo för annat. Det här korta kettlebellpasset, eller sekvensen är också TOPPEN om du prokastrinerat träningen nästan in till grillmiddagen och plötsligt är under tidspress.

Har du en kettlebell till hands kan du snart ha gjort klart dagens träningspass som är är en kort och jobbig sekvens om 55 repetitioner på två övningar. Du tränar både hjärta och kroppens stora muskelgrupper genom två av våra grundövningar höftfällning och benböj. Jag pratar om att det är dags att plocka upp din kettlebell och göra EVIL55.

 

KORT KETTLEBELLPASS

Gick det fort i videon och du är för lat för att klicka på länken så gör du Evil 55 såhär:
1. Plocka upp din kettlebell – sätt inte ner den om du inte måste, gör alla repetitioner i följd enligt nedan.
10 kb svingar – 1 knäböj
9 kb svingar – 2 knäböj
8 kb svingar – 3 knäböj

osv, tills du har kommit ner från 10 till 1 på kettlebellsvingar och upp från 1 till 10 på benböj:

1 kb sving – 10 benböj

Då är du färdig med Evil 55, ett kort kettlebellpass och dagens träning!

Author

2 Comments

Write A Comment