En utfallsvariant med kick

Sep 22-12

Lördag förmiddag i hemmagymet medan bebén sov: 30 minuter benträning och så lite pullupsvarianter på det. Jag är vansinnigt svag i pullups. Ja alltså på nivån att jag hoppar upp och sänker mig ner i lite för hög hastighet mot vad jag skulle vilja. Kompletterar med gummibandsdrag för att bygga ryggstyrka. Man måste börja någonstans… Passet avslutades med lite armhävningar och snabba dynamiska plankor.

Testa den här utfallsvarianten med kickspark på nästa benpass:

Börja med ett utfall åt sidan, när du drar tillbaka benet lägger du till en kickspark. Rikta dig sedan 45 grader och gör ett nytt utfall med plus kickspark, till sist – utfall rakt fram plus kickspark rakt framåt. Byt ben! Satsa på tio kombinationer per ben (30 utfall per ben). Fokusera på stark core och bra balans och kontroll i kicken!

Outfit: Tights från casall, sportbh Craft, linne från Kari Traa och som vanligt kör jag barfota när jag är hemma. Det har blivit en vana.

Reagera/Agera. Sofia

You Might Also Like

2 Comments

  • Reply Katarina Sep 26-12 at 6:47 am

    Hej!

    Läste om ert hemmagym i “vi i villa”, toppen inspiration för mig och min sambo som håller på att köpa hus! Nu blir det definitivt ett hemmagym! Min fråga: Hur har ni fäst den röda balken i taket?

    Kul blogg!

    • Reply Sofy Sep 26-12 at 6:55 am

      Hej Katarina! Om du kikar några sidor bakåt, eller väljer arkiv och september kommer du hitta beskrivningen av hur vi byggde gymet och en ritning. Gymet är byggt för att just varken göra hål i väggar eller tak! Tack för bloggberöm, det värmer!

    Leave a Reply

    H‰lsa
    Träningsbloggar | Styrketräning.net Träningsbloggar www.traningskompisen.se Sport bloggar