Jag har förmodligen visat dig denna övning, eller del av denna övning förut, men hey, det är onsdag morgon, kanske ska du till gymet på lunchen eller efter jobbet och lite core-inspiration sitter faktiskt aldrig fel!

Mountainclimber på tre sätt

Grunden: Inta en plankpositipon. Starka tår i golvet, kroppen rak, händerna trycker ner i golvet så att området för dina skuldror höjs. Tänk att om någon skulle placera en hand mellan dina skulderblad så skulle den handen landa på en yta (din hud/ditt linne) som är lätt buktad uppåt, handen skulle inte landa i en grop. SÅ:

Variant ett: lösgör en fot, för ditt Knä fram mellan armbågarna

Variant två: lösgör en fot, för ditt Knä på utsidan av samma sidas armbåge

Variant tre: lösgör en fot, för ditt Knä på utsidan av/i riktning mot motsatt sidas armbåge

Du kan jobba med ett ben i taget, säg exempelvis, 8 x övning 1, 8 x övning 2, 8 x övning 3 innan du byter ben, eller så alternerar du. Håll magen aktiv, pressa neråt med händerna med fingrarna spretandes och jobba lugnt och metodiskt. Jobbar du supernsabbt är min erfarenhet att du också fuskar, vilket ju är onödigt.

Hepp, onsdagscoren är räddad!

Author

Write A Comment