Runners stretch med dubbel twist - uppochhoppa.se

Runners stretch med dubbel twist är en övning som i princip alla mina klienter får göra och som jag älskar, älskar, älskar. De får inte göra övningen för att jag älskar den som sådan, utan för att de allra flesta har behov av att

  1. Jobba med sin höftmobilitet
  2. Jobba med sin bröstryggsrörlighet
  3. Jobba med sin koordination
  4. Jobba med sin bålstyrka.

Runners stretch med dubbel twist – utförande

Ställ dig i en planka med raka armar, stark bål, rak rygg och tryck handflatorna ner i underlaget så att området mellan skuldrorna lyfts lätt.

Kliv fram med stort steg utanför båda dina händer. Bakre benet rakt och sträckt med knä upp eller med knä i marken (lättare). Lyft handen närmast ditt knä, led med lillfingret och sträck handen upp mot himlen, titta på tummen.

Sätt ner handen på samma ställe den kom från, närmast foten som är fram. Centrera din balans. Lyft nu andra handen, led med lillfingret upp mot himlen och titta på tummen. Denan twist går alltså bort från benet som är framme. Ta ner arm och hand, sätt i hand och kliv tillbaka.

Gör runners stretch med dubbel twist med båda benen framme lika många gånger. Den kan göras stillastående, eller som en långsam utfallspromenad framåt. Satsa på att göra minst fem repetitioner per sida med dubbel twist. Perfekt i en uppvärmning! Var snäll mot kroppen, ta dig djupare in i rörelsen allt eftersom, att jobba med bakre knät i marken är en lättare variant!

Author

Write A Comment