Tabatapass med kettlebells - uppochhoppa.se

Sugen på ett träningspass som går fort och som lämnar dig trött? Klart du är! Här kommer dagens snabba genomkörare. Värm upp och gå på passet när du är varm i musklerna, alright? Passet är totalt 20 minuter långt, med vila och uppvärmning är du klar på en halvtimme!

tabatapass med kettlebells

En full tabata per övning, det ger dig alltså åtta repetitioner med 20 sekunders aktivitet som har 10 sekunders vila mellan sig. Om du jobbar med rodd eller utfall, jobbar du fyra intervaller per sida. Enklast är att du drar igång din tabataapp i telefonen. Vila en kort stund mellan övningarna. Du kan använda kettlebells genom alla övningar eller hantlar plus kettlebell i övningen svingar.

Tabata 1:  Djupa benböj med kettlebells

Du kan gott fälla ut ditt “rack” lite mer än vad jag gör på bilden, likt min vänstra sida med gula kettlebellen när jag står upp.

Tabata 2: Enarmsrodd

Tabata 3: Bulgarian split squats

Tabata 4: Svingar, enarms eller tvåarmsfattning

Välj en rejäl kettlebell, ingen futtig, och låt höften göra jobbet, okej!?träningspass kettlebell

Tabata 5: Russian twist

russian twist

Kör hårt på ditt tabatapass med kettlebells kompis!

 

 

Author

Write A Comment