Träna på resa - uppochhoppa.se

Att träna på resa är ibland lätt att få till och ibland svårt. Att hitta träningsinspiration på en strand i Thailand är lätt, det är (kan vara!) svårare på ett trestjärningt hotellrum i Växjö, på tjänsteresa med knappt om tid. För dig som behöver få till träning på resa vill jag skicka med ett enkelt träningspass med kroppen och miniband som redskap. Miniband är lätta att ta med och de kan göra din träning tuffare i ett kick. Passet fungerar att göra på liten yta!

Träna på resa – träningspass med miniband / utan redskap

Efter uppvärmningen kan du utföra övningarna i en cirkel, där du jobbar 40 sekunder och vilar 20, eller välj att köra övningarn ai Tabataform, då får du lätt till en hög intensitet.

Uppvärmning:

trana pa resa1. Armhävningar – max antal

Gör armhävningar tills du inte orkar fler. Vi blir starka av att maxa ur. Är du inte där du önskar styrkemässigt? Sätt miniband runt överarmarna och ta hjälp av det, eller jobba negativt med sänkning och håll emot. Inte på knä! (om du inte måste)

2. Häldopp mot miniband (magövning)

Jobba mot minibandet med att sänka en häl i taget, stor kontroll och stark mage.

3. Utfallshopp

Kliv bakåt i ett utfall, tänk “på räls” istället för på lina. Hoppa ur utfallet så att foten bak blir foten fram och vice versa. Ja, det är jobbigt. Låt pulsen höjas och hjärtat jobba!

4. Rodd med miniband

Diagonal fot fram med gummibandet under foten. Greppa från knästående med diagonal hand, dra armbåge uppåt bakåt, jobba med ryggen.

5. Mountainclimber – mot pall/stol/säng

Dags för ny pulshöjning! Stå i plankposition med händerna på en upphöjnad elelr på golvet och jobba inåt under magen med knäna i snabb takt. Du kan jobba rakt in eller med rotation, där knä siktar mot diagonal armbåge.

Jobba igenom dessa fem övningar i tre till fem varv, på rodden jobbar du båda armarna innan du går vidare till nästa övning.

All träning som blir av är faktiskt bra träning och ibland är träning på resa just att gripa möjligheten att göra något enkelt!

 

 

Author

2 Comments

  1. Tack för välbehövlig spark-i-baken-inspo. Jag reser i jobbet varje vecka och träningspeppen reser tydligen inte alltid med.., 😜

Write A Comment