Att träna tillsammans kan vara det roligaste som finns. För att boosta dig och en träningskompis kommer här ett tufft träningspass som passar extra bra att träna tillsammans. Du kan naturligtvis köra det på egen hand och jag tror du kommer tycka det är ett kul pass då med, men med övningar som pullups och boxjumps får passet extra tryck om ni är två.

(Om du i denna stund känner suck och en tagg i hjärtat och men jag har ju ingen träningskompis! ÅH. Jag vet. Superjobbigt. Jag har skrivit om att hitta träningskompisar i två delar, kanske kan den serien vara till hjälp? Hoppas!)

träna tillsammans – träningspass till dig och en vän

trana_tillsamans_med_en_kompis

Förberedelser – såhär gör ni

  • Värm upp med rörlighet och kanske med lite roddmaskin, 5 minuter. Det förbereder den bakre kedjan och ni kommer ha nytta av det inför både pullups och hopp. Hoppa gärna igång lite hopprep också!
  • Bekanta er med rörelserna, förbered och ta fram rätt utrustning! Låda att hoppa på, ställ fram kettlebell i rätt tyngd för er båda om ni inte ska ha samma, boll som inte studsar. Förmodligen behöver ni gummiband till pullups.
  • Ställ en klocka på 20 minuters nedräkning, använd timerfunktionen! (eller ni kanske vill köra i 30 minuter?)

träna tillsammans – amrap I go you go

Amrap:

Amrap betyder as many rounds as possible och det kan vi tacka Crossfit för. TACK crossfit! Superkul sätt att skapa intensitet i ett träningspass, oavsett om du tränar tillsammans med någon eller själv. Så många rundor/varv som möjligt betyder alltså att man bara fortsätter och upprepar det som står i antal och övning, så länge som det finns tid. amrap 20 minuter = rulla runt på ovan bild i 20 minuter och räkna antalet varv. Om ni vill.

I go you go:

I go you go/you go I go är ett sätt att träna tillsammans som är kul och härtligt och ger tid till att peppa varandra.

Först gör DU 20 stycken dubbelhopp med hopprep. Därefter är det din kompis tur att göra 20 stycken dubbelhopp med hopprep. Ni jobbar en i taget, först den ena, sedan den andra och gör klart antalet repetitioner på en övning innan ni går vidare! Först hoppar jag, då vilar du. Sen vilar jag och då hoppar du. Sedan är det min tur igen och då ska jag tydligen slänga boll i golvet, om man går på ovan träningspass som exempel!

 

 

 

Author

Write A Comment