Träningspass helkropp, cirkel - uppochhoppa.se

Underbara träningskompisar, här kommer ett träningspass i cirkelform som jag döpt till to the core. Passet har varannan övning som pulshöjare där stora muskelgrupper, främst ben, utmanas. Detta pass fungerar utmärkt som allmänstyrka för löpare och syftet är att ge dig ett core som är stabil mot riktningsförändringar och rotationer i bålen. Om du har gjort annan uppvärmning kan du gå direkt på passet, annars kör du ett förkortat första varv och känner på övningarna.

How to: Du behöver en klocka/timer och det är skönt med en matta eller ett mjukt underlag om du är utomhus. Kör övningarna i ordning enligt bilden, 45 sekunder aktivitet följs av 15 sekunders vila/förflyttning. Tänk på att i alla övningar ha en stark core, och i utfallshopp, benböj och burpees stabila och starka knän. Sträva mot hela och fulla rörelseomfång.

helkroppspass

helkroppspass cirkelträning corecoreövning-7

Tips, spara passet till pinterest, eller skriv ut och sätt i inspirationsmapp!

 

Author

7 Comments

  1. Pintrestknapprn verkar inte funka, pintrest klagar på att den saknar bild/parameter URL. 🙁

    När jag ändå är igång och gnäller har jag fått en himla massa problem med att läsa din blogg. Av någon anledning så får jag inte se nya inlägg hos dig om jag inte rensar mina webbläsarcookies först (eller använder privat läge). Jag har samma problem från flera enheter, och varje gång jag löser problemet så kommer det tillbaka, och då får jag hålla till godo med två månader gamla inlägg. Vore kul att veta om andra upplever samma. Jag har haft problemet sen veckan då ni startade upp ert bloggnätverk.

    • Sofia Reply

      Konstigt Hanna, hos mig fungerar det, i alla fall mobilt, ska kolla desktopversion, vet att andra laddat upp utan problem tidigare!

      Gällande laddningen av nya inlägg vet jag om problemet och jobbar på att lösa det, oftast räcker det att bara ladda om sidan när man kommit in men att klicka två gånger känns som en gång för mycket. Dvs behöver inte rensa, bara ladda om. Jag ska prioritera upp det hela! Tack snälla för feedback.

  2. För att få in lite positivt också: ser ut som ett toppenpass, jag ser fram emot att testa!

  3. Pingback: Olika passupplägg i gymet eller ute - del 1 - uppochhoppa.se

Write A Comment