Träningspass med hantlar - helkroppspass - uppochhoppa.se

Sofia, ge mig ett träningspass med hantlar! Okej då, klart jag kan sätta samman ett gäng övningar som blir till ett träningspass med hantlar som redskap. Jag har valt övningar där du kan jobba med ett par tyngre och ett par lättare hantlar men har du bara tillgång till en viktklass får du köra på den du har.

Träningspass med hantlar

Träningspasset med sju övningar ger dig en genomkörare för hela kroppen och jag har valt att ge dig lite discoträning i dagens pass. Några övningar är kombinatinsövningar och tonvikten ligger faktiskt på överkroppen för ovanlighetens skull. Bilderna är ganska självinstruerande – jag nöjer mig med att säga att genom alla övningar ska du jobba med atletisk hållning och bra magstöd!

Draken

hammercurl

hantelrodd från planka

Utfall bakåt, med bicepscurl

triceps kickback woodchopper uppåt

axellyft åt sidan och bakåt

Jag föreslår att du jobbar igenom passets övningar som set eller som cirkelträning med tidsintervall. Det kan du variera med tycke och smak. Rodden från planka och woodchopper kan du jobba varannan sida då greppet är samma, likaså med utfall bak.

Om du har ett helt hantelpar jobbar du med hantlar i båda händerna i alla övningar utom i woodchoppern, där tycker jag att en hantel ger bättre kontroll på rörelsen.

Träningspass med hantlar som redskap, på begäran. Du önskar – jag levererar!

Author

2 Comments

  1. Tack för ännu ett par bra tips på övningar! Detta ska jag testa att lägga in i mitt pass på gymmet i eftermiddag 🙂

Write A Comment