Rörlighetsflöda med mig! - uppochhoppa.se

Ta på dig ett par mjuka byxor och ta tag i en matta. Häng sedan med och rörlighetsflöda med mig! Jag har speedat upp farten lite i videon, det kan vara bra att veta om du känner dig mindre rapp i rörelserna. Trevlig fredgasfys från en klippa i skärgården!

Author

3 Comments

  1. Sagt och gjort, vilken skön start på fredag eftermiddag. Tack! Jag undrar bara de första övningarna där du sitter på huk, har du höftbrett isär mellan fötterna? Och om jag känner att jag inte har rörligheten att kunna vrida upp armen i övning två om jag har hälarna helt i mattan, ska jag lyfta hälarna eller är prio att dom är i matten? hoppas du hänger med…? jJag passar på att framföra ett önskemål också, jag vill gärna ha förslag på liknande pass men ett att göra för mer hela kroppen på morgonen. Liksom för att väcka kroppen.
    Trevlig helg till dig och familjen!

    • Sofia Reply

      Halloj – så kul att du testade! Glädjer mig massor!

      1.Ja, det är ungefär höftbrett mellan fötterna, eller möjligen något bredare för att komma ner djupt.
      2. Den begränsning som du har sitter då i bröstrygg/axel (troligtvis, inte helt lätt att säga härifrån men det verkar rimligt). Jag skulle säga såhär, fokusera på att ha hälarna i och rotera dit du kommer, och se om det ökar med tid. Alternativ, lätta upp under hälen för att komma upp och in i vridmomentet och “backa dig ner” till hälar i golvet. Testa att byta plats på övningarna och sätt den katten/ kon plus fyrfota handglidningen under arm och fyrfota roteringen med armbågen före huksittande rotering och se om det blir skillnad! Då har du värmt upp det området innan, det kan hjälpa mycket!
      3. Klart man får önska, taget!

Write A Comment